Gyventojai kalėdinėms dovanoms šiemet išleis daugiau

Lietuvos gyventojai Kalėdų dovanoms šiemet ketina išleisti kiek daugiau pinigų nei pernai, tačiau jie vis dar nėra linkę joms taupyti iš anksto, rodo banko „Swedbank“ užsakymu atliktas tyrimas.
Šventiniai pirkiniai
Šventiniai pirkiniai / Vida Press nuotr.

„Turbūt pagrindinė žinia būtų, kad šventėms ir kalėdinėms dovanoms gyventojai planuoja leisti didesnę savo biudžeto dalį“, – spaudos konferencijoje penktadienį sakė „Swedbank“ Finansų instituto Lietuvoje vadovė Jūratė Cvilikienė.

Jos teigimu, tyrimas parodė, kad gyventojai Kalėdų dovanoms taupo vis trumpiau, o tai gali sukelti įtampą šeimos finansams.

„Jau ne vienerius metus stebėdami kalėdinių dovanų pirkimo įpročius pastebime, kad gyventojai šventėms taupo vis trumpiau. (...) Tai paaiškina, kodėl kalėdinė karštinė tampa išbandymu ne tik daugelio kantrybei, bet ir asmeniniam ar šeimos biudžetui“, – tvirtino J.Cvilikienė.

Tyrimas parodė, jog apie 25 proc. gyventojų Kalėdų dovanoms skirs nuo 31 iki 60 eurų (pernai – tiek pat žmonių), 36 proc. – nuo 61 iki 100 eurų (pernai – 32 proc.), o 14 proc. – nuo 101 iki 200 eurų (19 proc.). Iki 30 eurų dovanoms ketina išleisti apie 11 proc. apklaustųjų (13 proc.), o jų visai nepirks 5 proc. (7 proc.).

49 proc. apklaustųjų iš anksto netaupo kalėdinėms dovanoms (pernai – tiek pat), 26 proc. tam pradeda ruoštis prieš 1 mėnesį (19 proc.), 13 proc. – prieš 2-3 mėnesius (15 proc.), o 3 proc. – prieš daugiau nei 3 mėnesius (5 proc.). 5 proc. dovanas perka iš anksto. (7 proc.).

Šiemet padidėjo dovanas internetu įsigyti ketinančių žmonių – tokių yra 26 proc. (pernai – 21 proc.).

„Swedbank“ užsakymu 1005 gyventojų apklausą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis