„Niekas neprieštarauja tam, kad būtų įdiegtos sistemos, apsaugančios sveikatą ir užtikrinančios, jog žmonės galėtų saugiai keliauti. Tačiau visi privalome prieštarauti, kai matome įrodymų, kad žmonės yra apiplėšinėjami“, – internetinės konferencijos metu pareiškė IATA vadovas Willie Walshas.
Priklausomai nuo gamintojo, tyrimo paketo kaina dažniausiai siekia apie 116 eurų.
Tai reiškia, kad pats tyrimas dažnai būna brangesnis už artimų maršrutų bilietą. Pasak W. Walsho, tokios kainos leidžia pardavėjams „krautis pelnus“.
„Jei žmogus skrenda į JK trims dienoms <...> jis turi iš anksto nusipirkti tyrimų paketą, kad atliktų testą antrą ir aštuntą dienomis, nors jo nebebus šalyje aštuntą dieną“, – kalbėjo buvęs „British Airways“ vadovas.
„Tai yra nesąmonė. Tai sukčiavimas – pasakykime atvirai“, – pridūrė jis ir perspėjo, kad „negalima sudaryti tokios situacijos, kai keliauti galės tik turtingieji“.
Kritikos išsakiusi IATA atstovauja 290 oro linijų bendrovių, kurios aptarnauja 82 proc. viso keleivių srauto, o asociacijai pritarė ir pigių skrydžių bendrovė „Easyjet“.
Pernai IATA narės neteko 510 mlrd. JAV dolerių pajamų, todėl organizacija ragina prieš prasidedant svarbiausiam kelionių sezonui parengti standartizuotą požiūrį į keliones oro transportu, ypač kalbant apie sveikatos pažymėjimus, nors didžiojoje pasaulio dalyje vis dar nepavyksta suvaldyti koronaviruso pandemijos.