Bemaž ketvirtadalis (24 proc.) respondentų būtų linkę mokėti brangiau už prekes ar paslaugas, įsigydami jas iš bendrovės, kuri užtikrina lygias galimybes darbuotojams. Tik šeštadalis (16 proc.) apklaustųjų, rinkdamiesi prekes ar paslaugas, pasidomi, kaip įmonė iš tiesų tai daro.
„Šis tyrimas puikiai iliustruoja mūsų šalies visuomenės brandą. Respondentų nuomonė atskleidžia, kad įtrauktis ir lygių galimybių užtikrinimas mūsų šalies gyventojams, taigi, ir įmonių klientams ir darbuotojams, yra nepaprastai svarbūs įmonių valdysenos ir kultūros aspektai.
Matydama tokią statistiką, nė viena ilgalaikės sėkmės siekianti įmonė ar organizacija nebegali sau leisti į šiuos dalykus žvelgti pro pirštus. Kita vertus, dar matome, kad kol kas kaip visuomenės nariai nesame linkę savo pinigine balsuoti už tokios valdysenos praktikos diegimą, kai renkamės prekes ar paslaugas“, – komentuoja SEB banko vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė.
Lietuvos gyventojų nuomone, pagrindiniai privalumai, kuriuos bendrovei suteikia lygių galimybių užtikrinimas, yra geresnė darbuotojų savijauta ir atmosfera kolektyve (74 proc.), didesnė motyvacija dirbti ir geresnės galimybės pritraukti bei išlaikyti darbuotojus (po 53 proc.). Pusė respondentų mano, kad įtrauktis padeda gerinti organizacijos reputaciją.
Du trečdaliai (66 proc.) apklaustųjų teigia, kad, renkantis darbovietę, sprendimas priklausytų ir nuo potencialių darbdavių požiūrio į įvairovę, įtrauktį ir lygias galimybes darbuotojams.
„Šie duomenys atskleidžia labai aiškią tendenciją. Vertinant įmonę ir kaip darbovietę, ir kaip prekių ar paslaugų teikėją, lygių galimybių užtikrinimas darbuotojams yra svarbus konkurencinį pranašumą teikiantis ir įtaką reputacijai darantis veiksnys“, – konstatuoja S.Gutauskaitė-Bubnelienė.
SEB banko vadovė pastebi, kad kol kas palyginti mažesnė visuomenės dalis įvairovę ir darbuotojų įtrauktį laiko ir būdu didinti įmonės veiklos efektyvumą. Kiek mažiau negu trečdalis (30 proc.) apklaustųjų teigia maną, kad lygių galimybių užtikrinimas padeda bendrovėms dirbti efektyviau, apie penktadalį (21 proc.) teigia, kad tai skatina organizacijos inovatyvumą.
Tarptautinės studijos rodo, kad įtrauktis ir lygios galimybės – vienas patikimiausių būdų bendrovėms dirbti sėkmingiau. Pavyzdžiui, tarptautinė konsultacijų bendrovė „McKinsey“ 2020 metais paskelbė tyrimą, kurio duomenimis, bendrovės, kurioms būdinga didesnė tautinė įvairovė, daugiau negu trečdaliu (36 proc.) dažniau yra pelningesnės, palyginti su mažesnės tautinės įvairovės įmonėmis. Įmonės, kuriose didesnė lyčių įvairovė vadovybėje, turėjo 25 proc. didesnę tikimybę pasiekti didesnį negu vidutinį pelningumą, palyginti su tomis, kurių vadovybėje moterų nėra arba jų yra labai mažai.
Šalies gyventojų nuomonės tyrimą šių metų gegužę atliko bendrovė „Norstat“, apklaususi 1 000 respondentų Lietuvoje.