Todėl praėjusių metų pabaigoje „Alitos“ vadovai sėdo prie ilgalaikio scenarijaus kūrimo.
„Dabar jau 5 metų mūsų strategija, kurioje išdėstyta daug skirtingų scenarijų, ant mano stalo. Manau, kad trumpalaikius savo planus peržiūrėsime kas ketvirtį, o ilgalaikius – kas metus“, – portalui eversus.lt sako įmonių grupei „Alita“ neseniai pradėjęs vadovauti Paulius Kibiša.
Jis pasakoja, kad anksčiau versle, planuojant ateitį, buvo įprasta numatyti du scenarijus: optimistinį ir pesimistinį. Dabar, po ekonominio sunkmečio pamokų, įmonė priversta numatyti daug savo veiklos scenarijų.
„Alita“ naujajame veiklos plane atsižvelgė į rinkos ir vartojimo pokyčius, nes, pavyzdžiui, pernai gerokai sumažėjo alkoholinių kokteilių suvartojimas, o dvejus paskutiniuosius metus vartotojai prekybos centruose daugiausia rinkosi akcines prekes.
„Dėl nuožmios konkurencijos negaliu atskleisti mūsų ateities planų, todėl galiu tik pasakyti, kad galvojame ir apie naujus produktus, ir apie tai, kas nutiktų, jeigu, pavyzdžiui, pardavimai dar mažėtų, arba – jeigu didėtų, nes prognozuojama, kad nedarbas Lietuvoje dar didės“, – pasakojo teigia grupės generalinis direktorius P.Kibiša.
Prie naujai iškylančių rizikų vadovas mini ir vėl itin suaktyvėjusią alkoholio kontrabandą. Pastaruoju metu alkoholio rinka Lietuvoje sumažėjo 30 proc., todėl spėjama, kad šią dalį ir atsiriekė nelegaliai į rinką patenkančių alkoholinių gėrimų prekeiviai.
„Tikrai nenutiko taip, kad per sunkmetį žmonės nustojo vartoti alkoholinius gėrimus“, – teigia P.Kibiša.
Net ir po sunkmečio, pasak jo, ką nors prognozuoti yra labai sudėtinga. Bet ir prognozuoti, ir planuoti reikia, nes populiarus posakis „į tą pačią upę dukart neįbrisi“ dabar versle įgauna naują prasmę.