Infliacija palietė ir „aukso amžių“ išgyvenančius knygynus

Šiais metais knygų pardavimai skirtinguose knygynų tinkluose išaugo apie 40-70 procentų. Nepaisant to, per pastaruosius porą mėnesių kai kurie platintojai jau susidūrė su infliacijos padariniais.
Knyga.
Knyga. / Sauliaus Žiūros nuotr.

Vis dažniau kalbama apie tai, kad knygynai išgyvena „aukso amžių“. Tokias išvadas leidžia daryti duomenys apie padidėjusį parduodamų knygų skaičių. Kad lietuviai perka daugiau knygų, tikina ir knygynų tinklo „Baltos lankos“ generalinis direktorius Saulius Žukas. Tačiau jo nuomone, tai dar nereiškia, kad lietuviai daugiau skaito.

Pasak S.Žuko, iki šiol lietuviai nebuvo vieni iš tų, kurie skaito daug. Kaimynus latvius ar estus visais laikais knyga traukė labiau. Tačiau pastaruoju metu, net ir nuolat brangstant knygoms, lietuviai perka jas noriai.

„Baltų lankų“ generalinis direktorius mano, jog knyga vėl grįžta ir pakeičia žmogui jau atsibodusį televizorių ar internetą.

„Kodėl lietuviai ėmė plūsti ir į kino teatrų sales?“, – klausimu į klausimą atsako S.Žukas. Jo nuomone, per televiziją neįmanoma gauti to, ką duoda kino teatrai. Taip yra ir su knyga.

Knyga – ne pirmo būtinumo prekė

Kaip bebūtų net ir 30 ar 40 litų kainuojančias knygas lietuvaičiai noriai perka. Tačiau S.Žukas tikina, jog nereikia būti dideliais optimistais. Infliacija pasieks ir knygynų tinklus. Pasak generalinio direktoriaus, kai kurie knygynai jau pajuto infliacijos padarinius.

„Knyga nėra pirmojo būtinumo prekė, todėl jos žmonės gali lengvai atsisakyti“, teigė „Baltų lankų“ knygyno vadovas.

Pasak specialisto, knygynuose perkama pati įvairiausia literatūra, tačiau pirkėjas dažniau renkasi užsienio autorių literatūrą. Taip yra tikriausiai todėl, kad Lietuvoje trūksta gerų rašytojų, o ne grafomanų.

Pakito poezijos paskirtis

„Kaip ir visuomet daugiausiai perkami romanai. Mažiau perkamos poezijos knygos“, aiškina S.Žukas.

Jo nuomone, poezija šiais laikais nėra populiari todėl, kad pasikeitė jos reikšmė žmogui. Seniau poezijos strofose būdavo užkoduojama tai, ką garsiai pasakyti buvo uždrausta. Dabar to nebereikia, pasikeitė poezijos paskirtis.

Kaip praneša naujienų agentūra BNS, perkamiausių knygų sąrašai rodo, jog skaitytojai ieško ne estetinių literatūrinių išgyvenimų, o lengvo atsipalaidavimo, greito dvasingumo, verslo sėkmės, fizinės ir psichinės sveikatos receptų.

Knygynų tinklo „Pegasas“ vadovas Mindaugas Balčiūnas mano, kad skaitytojų gretos sparčiai auga todėl, kad sustiprėjo leidėjų konkurencija ir dėl to stipriai išaugęs knygų pasirinkimas - šiandien kiekvienas skaitytojas iš leidinių gausos tikrai gali išsirinkti savo pomėgius ir skonį labiausiai atitinkančią knygą. "Vagos prekybos" direktorė Aušra Valavičienė mano, kad skaitytojų nusigręžimas nuo knygos buvo laikinas reiškinys, susijęs su kompiuterių atsiradimu. Labai svarbų vaidmenį vaidina ir knygų reklama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„Lidl Lietuva“ septintus metus iš eilės pripažinta geriausiu darbdaviu Lietuvoje ir Europoje
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai