Infliacijai plėšant kišenę, darbuotojai prašo aukštesnių atlyginimų: ar įmonės įsiklausys?

Dėl Ukrainoje kilusio karo smarkiai pabrangusios žaliavos ir koronaviruso pandemijos sukeltas problemų šleifas koreguoja gamybos įmonių planus darbuotojams kelti atlyginimus. Kai kurie verslininkai pripažįsta, kad apie algų kėlimą kol kas minčių nėra, nes situacija išlieka sudėtinga. Visgi kitos bendrovės nuo planų kelti atlyginimus nesitraukia – IT ir finansinių paslaugų įmonės toliau koreguoja užmokesčius į aukštesnę pusę.
Pinigai
Pinigai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Jau kurį laiką gyventojai ir įmonės stebi rekordinę infliaciją – kovą metinis kainų augimas pakilo iki 15,6 proc., o daugiausiai įtakos tokiems skaičiams turėjo energetikos kainų, maisto produktų ir paslaugų brangimas.

Natūralu, kad dėl aukštesnių kainų įmonės iš darbuotojų patiria didesnį spaudimą kelti darbo užmokestį. Bet kokios yra įmonių galimybės tai daryti? Ir kaip jų sprendimus veikia Ukrainoje kilęs karas? To 15min paklausė įmonių vadovų bei ekspertų.

Ekspertas: dalis įmonių sprendimus priėmė dar iki karo

„Baltic Salary Survey“ atlygio konsultantas Povilas Blusius komentavo, kad įmonės paprastai vidines atlygio peržiūras atlieka pirmojoje metų pusėje, o biudžetai būna suplanuoti dar anksčiau – praėjusių metų pabaigoje. Jo vertinimu, gali būti, jog pasikeitusi situacija dėl karo Ukrainoje dalies bendrovių sprendimams įtakos nedarė.

Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Povilas Blusius
Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Povilas Blusius

„Įmonės, kurios atlygio peržiūras daro pavasario pabaigoje ar rudenį, tikėtina, neišvengiamai atsižvelgs į tai, kad planuojamas ekonomikos lėtėjimas. Kiti metai bus tie, kai pamatysime šių metų rezultatą, nes įmonių sprendimai dėl atlygio yra uždelsti. Kažkas atsitinka rinkoje, o įmonė į tai atsižvelgia tik per savo artimiausią atlygio peržiūros ciklą“, – 15min komentavo P.Blusius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis