Z karta gali būti vadinama pirmąją, užaugusia su mobiliaisiais telefonais ir nešiojamais kompiuteriais, tačiau tai nebūtinai reiškia, kad artėjančioms šventėms šios kartos atstovai apsipirks internete.
Kaip atskleidė JAV tyrimų bendrovės „The NPD Group“ atlikta apklausa, jaunoji Z karta rečiau nei tūkstantmečio (Y) kartos atstovai ar dar vyresnė X karta apsiperka internetu.
To priežastys įvardijamos: kreditinių kortelių ir santaupų trūkumas be to, Z karta apsipirkimą mato kaip tam tikrą pramogą.
„Po paskaitų eidami namo koledžų studentai turi galimybę apsipirkti su šeima ar draugais, tačiau prekybos centras nėra tik apie tai“, – pabrėžia „The NPD Group“ vyriausiasis industrijos patarėjas Marshalas Cohenas.
Pasak jo, prekybos centrą Z karta mato ir kaip vietą, kur užkąsti ir smagiai praleisti laiką.
„Jefferies“ banko analitikė Stephanie Wissink akcentuoja, kad jaunesni Z kartos pirkėjai yra „atradimo stadijoje“, jie vis dar formuoja savo nuomonę apie prekinius ženklus.
Tuo tarpu vyresnė Z karta, kuriems nuo 18 metų iki 22 metų, pradeda uždirbti ir leisti savus pinigus.
Kaip atskleidė tyrimas, Z kartos atstovai planuoja išleisti mažiausiai pinigų šventiniams pirkiniams šiais metais nei Y arba X kartų atstovai, tačiau daugiau nei pernai. Beveik trečdalis jų pradėti apsipirkinėti planuoja per „Juodąjį penktadienį“ (lapkričio 29 d.).
Tai, kad jaunieji pirkėjai renkasi fizines parduotuves yra gera žinia tokio kapitalo valdytojams. Ne paslaptis, kad fizinėms parduotuvėms darosi vis sunkiau konkuruoti su elektroninėmis.
Vyresni elgiasi kitaip
Tūkstantmečio kartos atstovai (tai asmenys, kuriems nuo 23 metų iki 38 metų) šventinių pirkinių ieškos internete. Apie 20 proc. tą daryti pradės „Juodąjį penktadienį“.
Pastebėta, kad Y kartos atstovai dažniausiai apsiperka parduotuvėse, kur viskas po vieną dolerį (19 proc.) ir įsigyja elektronikos prekes (46 proc.), atskleidė tyrimas.
Įdomu, kad X karta, kuriai priklauso asmenys nuo 39 metų iki 54 metų, šiais metais šventiniams pirkiniams planuoja išleisti daugiausiai lyginant su kitomis kartomis.
68 proc. X kartos pirkėjų labiausiai mėgsta pirkti drabužius ir aksesuarus, 44 proc. – pramogų prekes. Be to, ši karta uždirba daugiausiai ir turi plačiausią ratą asmenų, kuriems nori kažką padovanoti.
„Jie perka trims skirtingoms kartoms – sau, savo vaikams ir tėvams“, –vardija S.Wissink.