„Sodros“ paviešinti duomenys rodo, kad didžiausiais atlyginimais negalėtų pasigirti rinkos lyderiai – „Varlė.lt“, kur vidutinis atlyginimas yra mažesnis nei konkurentų.
Internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ ir „Varlė.lt“ darbuotojams moka atitinkamai 1128 ir 488 eurų siekiančius atlyginimus – taigi skirtumas daugiau nei dvigubai didesnis.
Rinkoje pirmaujančios „Pigu.lt“ pardavimai 2015 m. siekė 53 mln. eurų, o „Varlė.lt“ – 36 mln. eurų.
Didžiausią vidutinį atlyginimą rinkoje, siekiantį 1388 eurus, darbuotojams mokėjo „Bigbox.lt“ parduotuvę valdanti UAB „Electronic Trade“, antroje vietoje buvo „Neriba.lt“, mokanti 1300 eurų atlyginimus.
Daugiausiai darbuotojų turinti „Barbora“ mokėjo vidutiniškai 783 eurų siekusius atlyginimus
Lemia veiklos modelis
„Darbo užmokestis priklauso nuo įmonės darbo modelio. Vienos el. parduotuvės nelaiko sandėlių, o prekes pirkėjams veža tiesiai iš tiekėjų, natūralu, kad jų atlyginimų vidurkį sudaro biuro darbuotojų algos. Tuo tarpu kitos el. prekybos parduotuvės daug resursų išnaudoja prekių sandėliavimui, ir klientų aptarnavimui“, – aiškina Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos vadovas Vytautas Vorobjovas.
Anot jo, sandėlio darbuotojų atlyginimai paprastai būna mažesni, nei, pvz., prekių grupių vadybininkų.
„Jeigu įmonė turi klientų aptarnavimo skyrius, atsakingus už skambučius, prekių pardavimą ir išdavimą atsiėmimo centruose, juose dažnai dirba studentai ar neturintys aukštos kvalifikacijos darbuotojai, kurių atlyginimas taip pat yra mažesnis. Todėl vidurkis pasako labai nedaug. Kad galėtume daryti išvadas, reikia lyginti panašių pareigybių algas“, – aiškina V.Vorobjovas.
„Pigu.lt“ skelbia valdanti 10 tūkst. kvadratinių metrų ploto sandėlius ir vieną parduotuvę Vilniuje. „Varle.lt“ skelbia turinti 22 parduotuves visoje Lietuvoje.
Samdo specialistus
„Bigbox.lt“ vadovas Gytis Breikštas tikina, kad aptarnavimo srityje turi dirbti aukštos kvalifikacijos specialistai.
„Darbuotojai, kurie dirba tiesiogiai su klientais, sudaro įvaizdį apie įmonę – jie turi būti ekspertai, savo srities profesionalai. Pardavimus per marketingą gali padaryti vieną kartą, tačiau jei aptarnavimas profesionalus ir kokybiškas, klientas kreipsis ir kitą kartą. Tokie specialistai turi būti nuolat apmokami ir motyvuojami“, – teigia G.Breikštas ir patikina, kad tokie atlyginimai bendrovėje mokami nuolat.
Pasak jo, didesni atlyginimai leidžia užtikrinti mažesnę darbuotojų kaitą – motyvuojantis atlyginimas ir geros darbo sąlygos lemia, kad darbuotojams nebus prasmės domėtis kitais darbo pasiūlymais.
„Stengiamės mokėti konkurencingus atlyginimus, išlaikant kuo mažesnę darbuotojų rotaciją. Be to, už pastangas vertinamo darbuotojo rezultatai turi tiesioginės įtakos įmonės finansiniams rodikliams,“ – sako G.Breikštas.
„Varlė.lt“ atstovai darbuotojams mokamų atlyginimų išsamiai nekomentavo.
„Iškart matosi, kas stengiasi, kad klientai pirktų realiai pigiau. Nėra pas mus prabangių direktorių“, – 15min teigė „Varlė.lt“ komunikacijos projektų vadovė Alina Kazakevič.