„Ir liūdna, ir apmaudu. Nesustabdysime emigracijos, kol nesusitvarkys matematika algų ir kainų prasme, – 15min rašo skaitytoja Agnė, palyginusi kainas „Massimo Dutti“ Lietuvoje ir užsienyje. – Tada tapo įdomu ir pasinagrinėjau atidžiau – reikia pripažinti, kad kainos Lietuvoje, Estijoje ir Latvijoje – vienodos, tačiau kokie skirtumai lyginant su kitomis valstybėmis. Ir vis tiek tada neaišku, kaip taip gali būti.“
Štai pavyzdžiui paminkštintas mėlynas švarkas Lietuvoje kainuoja 56 eurus akcijos metu, Austrijoje jis nupigintas iki 40 eurų, tiek pat kainuoja ir Suomijoje, o Italijoje jo kaina apskritai siekia vos 30 eurų.
Raštuotas devorė audeklo švarkelis Lietuvoje akcijos metu kainuoja 90 eurų, Suomijoje – 70 eurų, o italai ir austrai jį gali nusipirkti vos už 50 eurų.
Raukta paminkštinta liemenė Lietuvos „Massimo Dutti“ parduotuvėse kainuoja 40 eurų, Austrijoje – 35 eurus, italai gali ją įsigyti už 28, suomiai – už 26 eurus.
Tiesa, matyti, kad iki akcijos pritaikymo visose valstybėse prekės kainavo vienodai, tačiau, paskelbus išpardavimą, jos buvo nukainotos skirtingai – Lietuvoje pritaikyta mažesnė nuolaida.
„Turbūt niekada nepaliaus stebinti fenomenas – valstybėje, kurioje algos vienos mažiausių Europoje, kainos panašios ar didesnės (kartais dvigubai) nei yra žymiai turtingiau gyvenančiose šalyse“, – rašo Agnė.
Moteris teisingai pažymėjo, kad iš palygintų valstybių kainos Lietuvoje yra didžiausios, o atlyginimai – mažiausi. Lietuvoje vidutinis atlyginimas „į rankas“ siekia 670 eurų, Suomijoje – 2,6 tūkst. eurų, Austrijoje – 1,9 tūkst. eurų, Italijoje – 1,76 tūkst. eurų. Akivaizdu, kad suomiai, austrai ar italai gali nesunkiai įpirkti „Massimo Dutti“ drabužius, o lietuviams tai yra tikra prabanga.
Prekės ženklo atstovai šių kainų skirtumų nesureikšmino ir nedaugžodžiavo, tik paaiškino, neva kainos nustatomos remiantis „komercine prekės sėkme“.
„Išpardavimo metu prekių kaina nustatoma atsižvelgiant į komercinę prekės sėkmę, išpardavimo etapą bei jo eigą. Kiekvienoje šalyje prekių pardavimo sėkmė, išpardavimo laikotarpiais skiriasi, tad skiriasi ir kainos“, – 15min sakė Aušra Tartilienė, „Massimo Dutti“ tinklo direktorė Baltijos šalims.
Šis pavyzdys nėra vienintelis – akylesni, ypač užsienyje apsiperkantys vartotojai nuolatos pastebi tų pačių prekių kainų skirtumus Lietuvoje ir užsienyje. Pavyzdžiui, rašėme, kad dalis prekių „Lidl“ tinklo parduotuvėse Lietuvoje kainuoja daugiau nei analogiškos prekės, pavyzdžiui, Vokietijoje arba Prancūzijoje.
„Skirtingų rinkų palyginimas nėra įmanomas, nes kiekvienoje šalyje konkurencinė bei mokestinė situacija, daranti įtaką pardavimo kainoms, yra skirtinga“, – taip tuomet kainų skirtumus komentavo „Lidl“ atstovė.