2023 08 16

Sukčiai tuština sąskaitą be jos šeimininkės patvirtinimo: kodėl taip nutinka ir kaip to išvengti?

15min neseniai aprašė istoriją, kai iš vilnietės Aušros sąskaitos netikėtai buvo nuskaičiuota per 1000 eurų. Moteriai kilo klausimas, kodėl pinigai nuskaičiuoti, nors prašymo patvirtinti operaciją per „SMART-ID“ ji negavo? Pasiteiravome ekspertų.
„Smart ID“
„Smart ID“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Nesupranta, kaip be patvirtinimo gali būti rezervuojami pinigai

Kaip 15min jau rašė, kirpėja Aušra, kai klientė norėjo su ja atsiskaityti pavedimu, pastebėjo, kad jos sąskaitoje neaiškiu tikslu rezervuojami pinigai. Per dvi dienas iš viso iš moters sąskaitos sukčiai rezervavo 1300 eurų. Kaip paaiškėjo vėliau šie pinigai galimai buvo skirti jos artimos aplinkos asmens „Facebook“ paskyros reklamai apmokėti.

Paprastai mokėjimus ji patvirtina su „Smart-ID“, tačiau šių mokėjimų autorizuoti ji nebuvo prašoma. „Smart-ID“ – tai nemokama programėlė, veikianti kaip tapatybės patvirtinimo priemonė (kaip ir mobilusis parašas ar slaptažodžių generatorius) ir leidžianti prisijungti prie interneto banko, taip pat tvirtinti mokėjimus ar pasirašyti elektroninius dokumentus.

Tiesa, antrą dieną tęsiantis mįslingiems pinigų nurašymams, Aušra gavo ir „Smart-ID“ prašymą patvirtinti 400 eurų. Ji to nedarė ir šie pinigai nebuvo nuskaičiuoti.

123RF.com nuotr./Neteko pinigų
123RF.com nuotr./Neteko pinigų

Visą istoriją skaitykite čia.

„Kam tuomet išvis yra tos apsaugos ir „Smart-ID“, jei dalis pinigų vis tiek kažkur išplaukia be jokio patvirtinimo, jo nė nėra prašoma?“ – stebėjosi Aušra.

Į šį klausimą 15min atsakė „Smart-ID“ atstovai ir IT saugumo inžinierius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis