Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iš trijų Baltijos šalių lietuviai labiausiai nusiteikę ieškoti naujų eksporto rinkų

„Ankstesnė Baltijos šalių verslo apklausa, buvusi prieš COVID-19 pandemiją, rodė didžiausią Lietuvos optimizmą per kelerius metus – didėsiančios arba bent stabilios apyvartos tikėjosi 88 proc. smulkaus ir vidutinio verslo atstovai. Tačiau realybė 2020 m. buvo visiškai kitokia, ir daugelis verslo sektorių Lietuvoje turėjo kovoti dėl išlikimo, todėl nenuostabu, kad pesimistų nuo 12 proc. 2019 m. padaugėjo iki 35 proc. Visgi, manančių, kad šie metai bus geresni, vis dar yra gerokai daugiau – taip atsakė 65 proc. apklaustų verslo atstovų”, – pabrėžia SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją
Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Kaip ir tikėtasi, šiemet didžiausia kliūtis SVV apyvartos augimui yra COVID-19 krizė, kurios poveikį penkių balų skalėje verslininkai įvertino 3,9 balais. Visgi apklausos duomenys rodo, kad apyvartai įtakos turės ir mokesčių našta bei naujų rinkų trūkumas.

Verslas santykinai didelę mokesčių naštą, kaip trukdį apyvartai, įvertino 3,4 balais iš penkių; kad sunku rasti naujas produktų ir paslaugų pardavimo rinkas, buvo įvertinta 3,2 balais; sudėtingi įstatymai ir didelė biurokratija – 3,1 balai; darbo jėgos trūkumo ir sunkiai gaunamo finansavimo įtaką apyvartai verslas įvertino 2,8 balais. Nemokūs ar vėluojantys atsiskaityti klientai ir darbuotojų žinių ar įgūdžių stoka atitinkamai gavo 2,8 ir 2,7 balus.

„Apklausos rezultatai rodo, kad SVV yra patenkintas savo darbuotojų įgūdžiais ir gebėjimu tobulėti, tačiau mokesčių našta valstybei daugelio buvo suvokiama kaip vienas labiausiai verslo veiklą apsunkinančių veiksnių. Kasmet šio trikdžio įtaka apyvartai apklausos atsakymuose mažėjo, o pandemijos metu pasitraukė į antrą planą, nes verslas susidūrė su daug svarbesne problema. Tiesa, COVID-19 turėjo įtakos ir atsakymams apie plėtrą į naujas rinkas“, – sako S.Gutauskaitė-Bubnelienė.

Į klausimą, ar planuoja 2021 m. plėsti veiklą į naujas eksporto rinkas, 69 proc. atsakė, kad namų rinka šiemet bus prioritetas, plėstis užsienio rinkose, kuriose jau vykdo veiklą, planuoja 14 proc., o ieškoti eksporto galimybių naujose rinkose žada 17 proc. Lietuvos SVV. Palyginimui, apie naujas eksporto rinkas galvoja 11 proc. Latvijos ir 12 proc. Estijos verslininkų.

„2020 metais COVID-19 pakoregavo ir eksporto geografiją: pirmoje vietoje atsidūrė Europos Sąjungos šalys (ES), antroje vietoje – Baltijos šalių rinkos, trečioje – Skandinavijos šalys, ketvirtoje – Didžioji Britanija, penktoje – Rusija, šeštoje – kitos šalyse, o JAV liko septintoje. 2019 metais pirmoje SVV pasirinkimo vietoje buvo ES, ypač – Vokietija, antroje – Skandinavijos, trečioje – Azijos šalys. Natūralu, kad logistikos apribojimai pernai pastarąsias iš verslo eksporto planų šiais metais pašalino, didesnį dėmesį skiriant kaimyninių šalių rinkoms“, – sako SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė S.Gutauskaitė-Bubnelienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos