„Tyrimas atskleidė, kad daugiausiai pokyčių el. parduotuvės turėjo daryti svarbiausiuose pirkėjo kelionės etapuose: pristatyme, atsiskaityme, klientų aptarnavime. Ir tai yra visiškai natūralu – jei net trečdalio apklaustų el. verslų pardavimo pajamos pernai augo daugiau nei 51 proc., galima suprasti, kaip stipriai didėjo pirkėjų srautai“, – tyrimo duomenis komentuoja Deividas Talijūnas, konferencijos „E-komercija’21“ organizatorius ir el. komercijos sprendimus teikiančios įmonių grupės „All Digital group“ vadovas. – Šią situaciją galima palyginti su, pavyzdžiui, nedidele maisto prekių parduotuve, kurioje dirba viena kasininkė. Jei visos parduotuvės aplinkui užsidaro ir viso rajono gyventojai staiga eina į šią mažą parduotuvėlę, kas įvyksta?
Milžiniškos nepatenkintų klientų eilės: jie netelpa parduotuvėje, kasininkė vos spėja suktis, žmonėms nepatinka, kad galima atsiskaityti tik grynaisiais. Lygiai tas pats su el. parduotuvėmis – jos turi būti pritaikytos atitinkamiems klientų srautams, o karantinas buvo lyg visų kitų parduotuvių, esančių aplink, uždarymas, paskatinęs pirkėjus sugūžėti į el. parduotuves“, – sako D. Talijūnas.
Daugeliui teko keisti pristatymo galimybes
Apklausos duomenimis, daugiausiai, 59,5 proc., el. parduotuvių funkcionalumą turėjusių keisti respondentų buvo priversti didinti pristatymo galimybių kiekį arba keisti pristatymo partnerius, 57,1 proc. – keisti svetainės dizainą, 47,6 proc. – diegti papildomus klientų aptarnavimo įrankius, 40,5 proc. – didinti pasirinkimą ar keisti siūlomus atsiskaitymo būdus.
„Pernykštis el. komercijos verslų augimas stipriai jautėsi ir pristatymo bendrovėms. Pavyzdžiui, „DPD Lietuva“ pristatė beveik 12 mln. siuntų – trečdaliu daugiau nei 2019 m., o gruodžio 22 dieną pasiekė visų laikų bendrovės rekordą – per dieną pristatė 82 tūkst. siuntų“, – komentuoja Gabrielius Bilevičius, „DPD Lietuva“ pardavimų ir marketingo direktorius Baltijos šalyse.
Pasak jo, būtent per pandemiją el. verslai suprato, kad renkantis siuntų pristatymo partnerius itin svarbu įvertinti jų turimą infrastruktūrą: ar siuntas pristatys tik kurjeriai, ar jie turi išvystytą paštomatų tinklą, į kurį kasmet papildomai investuoja tam, kad siuntos patogiai pasiektų ne tik didžiųjų, bet ir mažųjų miestų gyventojus. Taip pat svarbu ir siuntų valdymo įrankiai, kuriuos pristatymo bendrovė siūlo klientams, kad el. verslai galėtų patogiai valdyti didelius kiekius siuntinių, juos pristatytų laiku, nevėluotų.
„Karantinas ne tik išmokė žmones pirkti internetu, bet ir el. verslus paskatino suprasti lankstaus pristatymo partnerio vertę bei prasmę. Būtent dėl to, tikėtina, per pandemiją daugybė el. verslų turėjo daryti nemažai pristatymo pokyčių tam, kad klientai siuntas gautų patogiai, greitai ir laiku. Juk tai yra vienas svarbiausių el. komercijos elementų, pagal kurį dauguma klientų renkasi el. parduotuvę“, – sako G.Bilevičius.