Ispanijoje nedarbo lygis antrąjį ketvirtį smuktelėjo atsigaunant turizmo sektoriui

Ispanijoje nedarbo lygis 2022 metų antrąjį ketvirtį smuktelėjo, rodo ketvirtadienį paskelbti duomenys, o prie užimtumo didėjimo prisidėjo turizmo sektoriaus atsigavimas ir reformos, skirtos sumažinti terminuoto darbo sutarčių naudojimą rinkoje.
Ispanijos vėliava
Ispanijos vėliava / 123RF.com nuotr.

Nedarbas šalyje antrąjį ketvirtį sumažėjo nuo 13,65 iki 12,48 proc. per neseniai pasibaigusį ketvirtį, sakoma nacionalinio statistikos instituto INE pranešime.

Bedarbių skaičius antrąjį ketvirtį sumažėjo 255 tūkst. iki 2,92 mln., o paslaugų sektorius pirmavo pagal naujas darbo vietas.

Viešbučiai, restoranai ir barai priėmė daugiau darbuotojų, nes svarbus Ispanijos turizmo sektorius toliau stiprėjo atšaukus daugumą pandeminių kelionių apribojimų.

Nedarbo lygio sumažėjimą taip pat lėmė nuo sausio 1 dienos įsigaliojusi darbo rinkos reforma, ribojanti terminuotų darbo sutarčių naudojimą, siekiant užtikrinti, kad neterminuotos darbo sutartys taptų taisykle, o ne išimtimi.

Darbo ieškančių asmenų skaičius Ispanijoje gegužę pirmą kartą per 15 metų nukrito žemiau 3 milijonų.

Ūkio ministrė Nadia Calvino antradienį pareiškė, kad pagerėjimas Ispanijos darbo rinkoje yra „vienas iš šalies ekonomikos augimo variklių“.

Ji prognozavo, kad nedarbo lygis Ispanijoje metų pabaigoje sumažės iki 12,8 proc., o 2023 metais – iki 12 procento.

Tarp Vakarų ekonomikų Ispanija buvo viena iš labiausiai nuo pandemijos nukentėjusių ekonomikų – jos bendrasis vidaus produktas (BVP) 2020 metais susitraukė 10,8 proc., iš esmės dėl didelės priklausomybės nuo turizmo.

2020 metais Ispanijoje, kurioje nedarbo lygis yra vienas aukščiausių tarp Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) narių, darbo neteko maždaug pusė milijono žmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis