Per šį išpuolį žuvo 84 žmonės, o dar 202 buvo sužeisti.
Išpuolis buvo surengtas turistų itin pamėgtoje vietoje – Anglų promenadoje („Promenade des Anglais“), nusidriekusioje palei Viduržemio jūros pakrantę.
Tai jau trečiasis per mažiau nei 18 mėnesių prieš Prancūziją surengtas didelis išpuolis. Prieš aštuonis mėnesius „Islamo valstybe“ pasivadinusios grupuotės teroristai ir savižudžiai sprogdintojai puolė barus, restoranus, koncertų salę ir nacionalinį stadioną Paryžiuje, nužudę 130 žmonių. Pernai sausį per dar vieną išpuolį keliose vietose, įskaitant žurnalo „Charlie Hebdo“ redakciją ir žydų parduotuvę Paryžiuje, žuvo 17 žmonių.
Viešbučių ir turizmo verslo konsultacijų įmonės MKG vadovas Georges Panayotis neslepia nerimaujantis dėl poveikio, kurį pakartotinai rengiami išpuoliai daro turizmo sektoriui.
„Tai nebėra ta klasikinė terorizmo situacija, kai ekonominiam aktyvumui po išpuolio atsigauti užtenka poros mėnesių“, – sako jis.
Vienas po kito rengiami išpuoliai ir didelis aukų skaičius „kuriam laikui atgrasys turistus“.
Prancūzijos vyriausybė tik šią savaitę buvo surengusi pirmąjį specialiojo komiteto, kuriame suburti vyriausybės ir turizmo sektoriaus atstovai ir kuriam vadovauja užsienio reikalų ministras Jeanas Marcas Ayrault, posėdį, kuriame buvo kalbėta apie būdus padėti sektoriui atsigauti.
Nuo sausio mėnesio reguliariais skrydžiais į Prancūziją atvykstančių turistų skaičius sumažėjo 5,8 procento. Vien Paryžiuje tokių turistų sumažėjo 11 procentų.
Turizmo ministras Matthias Feklis turizmo portalui „TourMag“ neseniai pareiškė, kad užsieniečių nakvynių Paryžiaus viešbučiuose skaičius vasaros sezonu turėtų sumažėti maždaug penktadaliu.
Turizmo sektorius Prancūzijai yra nepaprastai svarbus – šalyje, kuri yra populiariausia pasaulyje turistinė vieta, pernai apsilankė beveik 84,5 mln. turistų. Sektoriui tenka 7 proc. ekonomikos ir jame – tiesiogiai ir netiesiogiai –dirba 2 mln. žmonių.