Nauji mokesčiai skirsis nuo pelno mokesčio, kurį šios bendrovės jau moka, ir bus išskaitomi kaip įplaukų iš skaitmeninių paslaugų pardavimo procentinė dalis. Be to, atskirose šalyse kalbama apie galimybę apmokestinti paslaugas, kurių teikimui renkami piliečių duomenys, pavyzdžiui, tam, kad jiems būtų rodoma tikslinga reklama.
Panašus pasiūlymas buvo parengtas ir Europos Sąjungoje (ES), tačiau jis pastaruoju metu susidūrė su atskirų politikų pasipriešinimu. Vis tik kai kurios Europos šalys, įskaitant Didžiąją Britaniją, pareiškė, jog yra pasirengusios vienašališkai nustatyti mokestį skaitmeninėms paslaugoms.
Pasak WSJ kalbintų ekspertų, dėl naujų mokesčių įvedimo skaitmeninių milžinų išlaidos gali padidėti milijardais JAV doleriais, nes pagal šiuo metu taikomas schemas bendrovės dažnai sumažina apmokestinamąją bazę atskirose šalyse ir didžiąją dalį įplaukų deklaruoja mažus mokesčius taikančiose šalyse.
Pavyzdžiui, Pietų Korėjos institucijos yra apskaičiavusios, kad tarptautiniai IT milžinai šalyje pernai gavo 5 trln. vonų (4,4 mlrd. JAV dolerių) įplaukas, bet jų sumokėtų mokesčių suma nesiekė 100 mln. vonų.
O Europos Sąjungoje buvo apskaičiuota, kad, įvedus mokestį, metinės mokestinės įplaukos papildomai padidėtų 5 mlrd. eurų.
Tuo tarpu šios iniciatyvos priešininkai, įskaitant IT sektoriaus interesams atstovaujančius lobistus, pažymi, jog dėl tokių mokesčių IT bendrovės gali būti dvigubai apmokestintos.