„Vietinis susisiekimas neegzistuoja tokioje apimtyje, kur reikėtų, kad pasiekiamumas būtų užtikrintas, kad žmonės galėtų kokybiškai gyventi ne miestuose. Čia yra bėda, iššūkis, nes savivaldybės yra paliktos pačios spręsti tuos klausimus“, – antradienį Žinių radijui sakė Jarekas Niewierowiczius.
„Finansavimas yra neadekvatus, jis yra labai nelankstus dėl tam tikrų techninių parametrų, kai siūloma elektriniais autobusais važinėti nekokybiškais keliais, bet yra ir tam tikrų organizacinių niuansų, kai neatsiranda maršrutai tarp didelių gyvenviečių, o jie žmonėms labai reikalingi“, – pridūrė jis.
Anot J.Niewierowicziaus, galimi problemos sprendimo būdai bus aptarti kitą savaitę, kai prezidentas Gitanas Nausėda lankysis Kupiškyje ir Anykščiuose.
„Bandysime ieškoti to geriausio modelio, kaip valstybė galėtų prisidėti prie regionų stiprinimo per susisiekimo, pasiekiamumo tarp miestų ir miestelių gerinimo“, – kalbėjo šalies vadovo patarėjas.
Seimo Ekonomikos komitete surengtoje diskusijoje sausį savivaldybių atstovai teigė, kad konkurenciją skatinti turėjusi keleivių vežimo tarpmiestiniais autobusais reforma iš esmės nieko nepakeitė, o situacija tik prastėja.
Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) patarėja Dovilė Sujetaitė tuomet teigė, kad pradėjus reformą dalyje regionų buvo panaikinti kai kurie autobusų maršrutai.
Pernai liepos 1-ąją įsigaliojo Kelių transporto kodekso pataisos, kuriomis pertvarkyta tolimojo susisiekimo autobusais rinka. Tarp esminių permainų – autobusai turi būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų – 10 metų.