J.Powellas: laipsniškas bazinių palūkanų kėlimas – geriausias sprendimas

JAV Federalinės rezervo sistemos (FSR) pirmininkas Jerome'as Powellas antradienį teigė nematąs jokių priežasčių atsisakyti dabartinės centrinio banko politikos, kuomet bazinės palūkanos yra keliamos laipsniškai. Centrinis Jungtinių Valstijų bankas praėjusią savaitę jau trečią kartą šiemet pakėlė bazines palūkanas, šįkart iki 2-2,5 procento.
Jerome'as Powellas
Jerome'as Powellas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Palūkanos

FSR šiuo metodu siekia užtikrinti, kad bazinės palūkanos nebūtų keliamos per daug greitai bei nenustumtų šalies į recesiją, tačiau tuo pat metu per lėtas palūkanų kėlimas galėtų privesti prie per aukštos infliacijos, todėl FSR darbas yra bazines palūkanas kelti laipsniškai ir atsargiai, sakė metinėje Nacionalinės verslo ekonomikos asociacijos konferencijoje dalyvavęs J.Powellas.

Per klausimų ir atsakymų sesiją FSR pirmininkas aptarė, kaip centrinis bankas galimai reaguotų į sekantį ekonominį nuosmukį.

Anot jo, FSR greičiausiai imtųsi panašios taktikos kaip ir paskutinės recesijos metu. Centrinis bankas tuomet sumažino palūkanas bei nusipirko obligacijų už milijardus JAV dolerių, nors kai kurie Kongreso nariai teigė, jog ši politika buvo per daug agresyvi.

„Mes naudosime tuos įrankius, kuriuos naudojome finansų krizės laikais iki tokio lygio, iki kokio mums reikės“, – sakė J.Powellas.

Savo kalboje jis taip akcentavo, kad nedarbo lygis Jungtinėse Valstijose sudaro vos 3,9 proc. ir yra žemiausias per beveik 20 metų, o infliacija priartėjo prie tikslinio FSR lygio – 2 procentų.

FSR, kaip ir dauguma kitų institucijų, prognozuoja, kad nedarbo lygis JAV bent iki 2020-ųjų pabaigos bus žemiau 4 proc., o infliacija tuo pat laikotarpiu svyruos apie 2 proc., tvirtina J.Powellas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis