Japonijoje metų infliacija spalį pasiekė aukščiausią per keturis dešimtmečius lygį

Japonijoje metų infliacija praėjusį mėnesį pasiekė aukščiausią lygį per keturis dešimtmečius, rodo penktadienį paskelbti vyriausybės duomenys, o ją skatino didelės energijos sąnaudos ir silpna jena.
Japonijos jenos
Japonijos jenos / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Japonija Infliacija

Pagrindinės vartotojų kainos, neįskaitant nepastovių šviežių maisto produktų, spalio mėnesį, palyginti su analogišku laikotarpiu 2021 metais, ūgtelėjo 3,6 proc. – šiek tiek daugiau nei tikėjosi analitikai.

Rodiklis buvo didžiausias nuo 1982 metų, nors ir nepasiekė lygio, su kuriuo susidūrė JAV ir kitos šalys.

Reaguodamas į šiuos duomenis, vyriausybės atstovas Hirokazu Matsuno žurnalistams sakė, kad vyriausybė „turi apsaugoti žmonių pragyvenimo šaltinius nuo šių kainų kilimo“.

„Su kasdieniu gyvenimu glaudžiai susijusių prekių, tokių kaip komunalinės paslaugos ir maistas, kainos toliau didėjo dėl augančių žaliavų kainų ir silpnos jenos“, – sakė jis.

Vyriausybė praėjusį mėnesį pareiškė, kad skirs 260 mlrd. JAV dolerių ekonomikos skatinimo paketui, į kurį įeis parama energijos sąskaitoms padengti.

„Politika, nukreipta į išlaidas energijai ir maistui, kurie yra pagrindinės didelių kainų priežastys“, yra įtraukta į pagalbos priemones, sakė H. Matsuno, pažadėdama, kad bus stengiamasi „kaip įmanoma greičiau patvirtinti papildomą biudžetą“.

„Capital Economics“ ekonomistas Darrenas Tay'us naujienų agentūrai AFP sakė, kad infliacijos poveikis paprastam vartotojui yra „labai realus“.

Ministras pirmininkas Fumio Kishida atsakė „agresyviu“ paskatų paketu, nes „jis žino, kad jo elektoratas nėra pernelyg patenkintas augančiomis kainomis“, pridūrė D.Tay'us.

Neatsižvelgus į energijos kainas, spalio mėnesio infliacija buvo nuosaikesnė ir siekė 2,5 proc., bet vis tiek buvo didesnė nei rugsėjį.

Pagrindinis vartotojų kainų indeksas (VKI) kilo14 mėnesių iš eilės, o tai daro spaudimą Japonijos bankui pakoreguoti savo ilgalaikę pinigų švelninimo politiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis