Japonijos ekonomika auga ilgiausiai nuo 9-ojo dešimtmečio

Japonijos ekonomika auga jau aštuonis ketvirčius iš eilės ir šis augimo laikotarpis yra ilgiausias nuo „burbulo“ dienų 9-ojo dešimtmečio pabaigoje. Vyriausybės paskelbtais duomenimis, bendrasis vidaus produktas (BVP) 2017 metų ketvirtąjį ketvirtį, palyginti su ankstesniu ketvirčiu, ūgtelėjo 0,1 procento.
Tokijas
Tokijas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tačiau prieaugis buvo mažesnis negu rinkoje prognozuoti 0,2 proc. ir gerokai mažesnis negu liepos–rugsėjo mėnesiais, per kuriuos šalies ekonomika padidėjo 0,6 procento.

Palyginti su 2016 metų ketvirtuoju ketvirčiu, trečias pagal dydį pasaulio ūkis 2017 metų spalio–gruodžio mėnesiais išaugo 0,5 procento.

10-ojo dešimtmečio pradžioje burbulas sprogo ir tai buvo lėto augimo arba sąstingio laikotarpio, kuris dažnai vadinamas prarastais dešimtmečiais, pradžia.

„Palyginti su burbulo laikotarpiu, prieaugis paskutinį ketvirtį buvo labai menkas, tačiau ekonomika yra pakankamai stipri“, – pareiškė Norinčukino tyrimų instituto vyriausiasis ekonomistas Takeshi Minami.

„Vis nerimaujama dėl vartojimo, tačiau ekonomika gali dar atsitiesti, jeigu [kolektyvinės] derybos dėl darbo užmokesčio padidinimo bus sėkmingesnės negu ankstesniais metais“, – pažymėjo jis, turėdamas omenyje kiekvieną pavasarį vykstančias darbuotojų ir darbdavių derybas.

„Dabartinis augimas galėtų tęstis dar ilgiau“, – pareiškė ekonomistas.

Per 2017 metus BVP padidėjo 1,6 proc. ir prieaugis buvo gerokai didesnis negu 2016 metais, per kuriuos ekonomika išaugo 0,9 procento.

Ekonominis burbulas Japonijoje pūtėsi 9-ąjį dešimtmetį. Klestint spekuliacijoms žeme ir akcijomis, Japonijos akcijų indeksas „Nikkei“ 1989 metais priartėjo prie 40 tūkst. punktų lygio, kuris yra beveik dvigubai aukštesnis, palyginti su dabartiniu šio indekso lygiu.

10-ojo dešimtmečio pradžioje burbulas sprogo ir tai buvo lėto augimo arba sąstingio laikotarpio, kuris dažnai vadinamas prarastais dešimtmečiais, pradžia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis