Japonijos ekonomika IV ketvirtį augo 1,3 proc., per 2021 metus – 1,7 proc.

Japonijos ekonomika atsigavo paskutinį 2021 metų ketvirtį, kai buvo švelninami pandeminiai apribojimai ir suaktyvėjo paklausa, prieš šalyje pradėjus plisti omikron variantui, rodo antradienį paskelbti duomenys.
Japonijos vėliava
Japonijos vėliava / „Scanpix“/ITAR-TASS nuotr.
Temos: 2 Japonija Ekonomika

Trečia pagal dydį pasaulio ekonomika spalio–gruodžio mėnesio augo 1,3 proc., palyginti su 0,7 proc. susitraukimu per ankstesnius tris mėnesius.

Japonijos ministrų kabineto antradienį paskelbti ketvirčio rodikliai buvo šiek tiek mažesni nei analitikų 1,5 proc. prognozė. Daugiausia augimą lėmė staigus išlaidų atsigavimas, kai spalį buvo panaikinti svarbūs apribojimai.

Duomenys taip pat rodo, kad 2021 metais ekonomika ūgtelėjo 1,7 procento.

Tai buvo pirmas metinis ekonomikos augimas per trejus metus.

Po virusų atvejų šuolio 2021 metų vasarą, kai Japonija surengė olimpines žaidynes praktiškai be žiūrovų, vyriausybė spalį sumažino apribojimus, todėl privatus vartojimas, palyginti su ankstesniu ketvirčiu, išaugo 2,7 procento.

Tačiau vargu ar šis augimas tęsis, nes omikron varianto atvejų banga sausio mėnesį paskatino naujus apribojimus.

Apribojimai, kurie daugiausia taikomi naktiniam gyvenimui ir yra iš esmės ne tokie griežti nei visuotinis karantinas, galios iki kovo pradžios.

Japonija patiria „didesnę žalą, nei tikėtasi dėl omikron varianto“, mano „UBS Securities“ vyriausiasis ekonomistas Masamichi Adachi.

„Vartotojų savęs ribojimas buvo didesnis nei tikėtasi, o revakcinacijos tempas yra labai lėtas“, – teigė analitikas prieš paskelbiant naujausius duomenis.

„Nors atrodo, kad omikron žala pasaulinei ekonomikai yra mažesnė, nei baimintasi, Japonija gali būti išimtis“, – naujienų agentūrai AFP teigė Masamichi Adachi.

„Vis dėlto tikimės, kad Japonijos ekonomika šiemet vėl tvirtai atsigaus po apmaudžios stagnacijos 2021-isiais,“ – teigė jis ir pridūrė, kad „atsigavimas tiesiog įvyks vėliau“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis