JAV mažmeniniai pardavimai lapkričio mėnesį susitraukė 1,1 proc.

JAV mažmeniniai pardavimai lapkritį smuko, rodo trečiadienį paskelbti vyriausybės duomenys, ir tai yra dar vienas ekonominių problemų ženklas tuo metu, kai COVID-19 atvejų skaičius kyla, o įstatymų leidėjai vis dar nesutaria dėl ekonomikos skatinimo paketo.
JAV doleriai
JAV doleriai / 123rf.com nuotr.

Pardavimai sumenko 1,1 proc., palyginti su spalio mėnesiu, remiantis pagal sezoniškumą pakoreguotais duomenimis, tuo tarpu patikslinti spalio duomenys taip pat rodo, kad tą mėnesį pardavimai nežymiai smuktelėjo vietoj anksčiau pranešto nesmarkaus augimo, pranešė Prekybos departamentas.

Ataskaita, rodanti silpnesnes išlaidas artėjant šventiniam apsipirkimo sezonui, buvo paskelbta, Kongresui vis dar nerandant išėjimo iš aklavietės dėl naujo ekonomikos skatinimo paketo. Tokia padėtis kelia nerimą, jog didžiausios pasaulio ekonomikos pagreitis vėl ims lėtėti, nes užsikrėtimo COVID-19 atvejų skaičius tebeauga.

„Rizika yra labai pakrypusi į neigiamą pusę, nes nauji apribojimai riboja veiklą“, – pažymėjo „High Frequency Economics“ vyriausioji JAV ekonomistė Rubeela Farooqi.

Ekonomistės teigimu, „tolesnės vyriausybės paramos trūkumas ir atleidimai, kurie gali įvykti dėl didesnio masto ribojamųjų priemonių, apsunkins pajamas, išlaidas ir augimą ateinančiais mėnesiais“.

Sektoriai, pranešę apie didžiausią pardavimų rodiklio nuosmukį lapkričio mėnesį, apėmė tuos, kurie labiausiai priklausė nuo asmeniškai vykdomų apsipirkimų, pavyzdžiui, universalinės parduotuvės, kurios pardavimų apimtys sumenko 7,7 proc., ir drabužių bei aksesuarų parduotuvės, kurių pardavimai sumažėjo 6,8 procento.

Maitinimo įstaigų, kurios atsidūrė tarp labiausiai ribojamųjų priemonių pažeidžiamų mažmenininkų, pardavimai sumenko 4 proc., sakoma pranešime.

Elektronikos ir prietaisų pardavimai sumažėjo 3,5 proc., degalinių pardavimai – 2,4 procento.

Fizinių parduotuvių neturinčių mažmenininkų, pavyzdžiui, elektroninės prekybos įmonių, kurios yra gana izoliuotos nuo viruso, pardavimai išaugo 0,2 proc., o maisto ir gėrimų parduotuvių pardavimai išaugo 1,6 procento.

„Pantheon Macroeconomics“ vyriausiasis ekonomistas Ianas Shepherdsonas teigė, kad ekonomikos stimulų trūkumas nebuvo pardavimų sumažėjimo priežastis, nes anksčiau šiais metais patvirtintas didžiulis 2,2 trln. JAV dolerių paramos paketas padidino vartotojų santaupas.

Visgi jis perspėjo, kad silpni lapkričio mėnesio duomenys gali rodyti, jog BVP vėl gali smukti.

„Šie duomenys yra gerokai silpnesni, nei tikėtasi, todėl galime tikėtis, kad ketvirtojo ketvirčio augimas bus sulėtėjęs, o staigaus BVP sumažėjimo rizika ateinantį ketvirtį didėja“, – analizėje rašė analitikas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis