JAV patvirtino, kad muitai kiniškoms prekėms liks galioti iki tolesnio sprendimo

Šimtus amerikiečių bendrovių prašymų gavusi JAV vyriausybė penktadienį patvirtino, kad ir toliau taikys buvusio prezidento Donaldo Trumpo įvestus muitus kiniškoms prekėms.
Kinijos vėliava
Kinijos vėliava / 123RF.com nuotr.

Prezidentas Joe Bidenas svarstė, kaip ir ar vertėtų panaikinti kai kuriuos jo pirmtako paskelbtus muitus, siekdamas stabdyti sparčiai augančią JAV infliaciją.

Visgi jo komanda šiuo klausimu yra susiskaldžiusi, o JAV prekybos atstovė Katherine Tai ragina išlaikyti muitus.

Muitai galėjo būti panaikinti per ketverių metų sukakties datas – atitinkamai liepos 6 ir rugpjūčio 23 dienomis, dviem etapams – jei nebūtų sulaukta šalies įmonių prieštaravimų, tačiau liko galioti, kol JAV prekybos atstovo biuras (USTR) laukė įmonių komentarų, reikalingų suplanuotai peržiūrai.

USTR penktadienį pranešė, kad „gavo daug prašymų“ – iš daugiau nei 350 įmonių – išlaikyti muitus.

„Kadangi buvo gauti prašymai, muitų veiksmai nenutrūko ir USTR atliks jų peržiūrą“, – teigiama prekybos agentūros pranešime.

Pranešime pažymima, kad J.Bideno administracija gali imtis pakeitimų, o priimant galutinį sprendimą bus vertinamas „tokių veiksmų poveikis Jungtinių Valstijų ekonomikai, įskaitant vartotojus“.

D.Trumpas įvedė muitus maždaug 350 mlrd. JAV dolerių vertės metiniam importui iš Kinijos, atsakydamas į Pekino įvykdytą amerikiečių intelektinės nuosavybės vagystę ir priverstinį technologijų perdavimą.

K.Tai teigia nenorinti atsisakyti muitų teikiamo sverto, tuo metu JAV iždo sekretorė Janet Yellen mano, kad kai kurie muitai yra „netinkami strateginiams tikslams“, o jų pertvarkymas gali sumažinti infliaciją, pasiekusią aukščiausią per 40 metų lygį ir smarkiai varžančią amerikiečių šeimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis