JAV vidurinė klasė virsta proletariatu

Didžiausias JAV ekonominis ir politinis iššūkis yra faktas, kad vidurinioji klasė palaipsniui tampa proletariatu. Šis procesas vyksta jau nuo 1970 metų. Per pastaruosius penkerius metus situacija akivaizdžiai pablogėjo, rašo „Forbes“.
Simpsonų šeima
Simpsonų šeima
Nepaisant JAV prezidento Baracko Obamos retorinio pasiryžimo sumažinti nelygybę, jo valdymo laikotarpiu ji pastebimai auga. 2010–2012 metais 60 proc. viduriniosios klasės šeimų pajamos krito, tuo metu turtingiausių 20 proc. namų ūkių augo. Viduriniosios klasės pajamos smuko smarkiau nei atsitiktinių nepasiturinčių namų ūkių. 60 proc. viduriniosios klasės uždarbis 1970 metais sudarė 53 proc. nacionalinio pyrago, o 2012 metais – jau tik 45 proc.

Viduriniajai klasei – smulkiesiems verslininkams, namų priemiestyje savininkams, ūkininkams arba statybų sektoriaus darbuotojams – gresia pavojus. Kažkada tai buvo dominuojanti JAV klasė, dabar ji akivaizdžiai smunka. Per keturis dešimtmečius nuo dviejų trečdalių iki dvigubai daugiau nei nacionalinės vidutinės pajamos uždirbančių žmonių sumažėjo 10 proc. – nuo 61 iki 51 proc.

„Forbes“ rašo, kad nė viena politinė partija neturi racionalios programos, kaip sustabdyti viduriniosios klasės smukimą. Pastaruoju metu yra susitelkta į, pavyzdžiui, žalių darbo vietų kūrimą arba miestų tankumą. Kai kurie politikai bando apeiti šią problemą ir pradeda kalbėti apie laimės indeksą.

Susižavėjimas JAV išaugo po Antrojo pasaulinio karo, kai viduriniosios klasės pajamos augo dvigubai. Tai buvo ne miražas, bet kapitalizmo pasiekimas.

Tuo metu dabar vidurinioji klasė kenčia dėl demokratinio kapitalizmo, kurį palaiko konservatoriai. Iš tiesų kapitalizmas tampa vis mažiau demokratiškas – amerikiečių, perkančių akcijas, skaičius yra mažiausias nuo 1999 metų. Skurdas iš miestų nusirito ir į priemiesčius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis