Jekaterina Rojaka: Europoje brangstant gamybai, Lietuvos įmonės turėtų išlošti

Daugelyje Europos šalių kylant infliacijai bei brangstant gamybai, Lietuvos įmonės turėtų laimėti, teigia „DnB Nord“ grupės vyriausioji ekonomistė.
Analitikė Jekaterina Rojaka
Analitikė Jekaterina Rojaka / „DnB NORD“ nuotr.

„Bendrai augant infliacijai Europos vartotojai po truputį ieškos alternatyvių prekių ir Lietuvos, Baltijos regiono gamintojų prekės pasižymi gan neblogu kokybės ir kainos santykiu, daug geresniu nei Azijos šalių“ , – BNS sakė Jekaterina Rojaka.

„Viena vertus, produkcijos brangimas ir sąnaudų augimas mažina konkurencingumą, kita vertus, kadangi tas brangimas vyksta ne tik Lietuvoje, bet daug stipresniais tempais ir kitose rinkose – tose pačiose, kuriose mes eksportuojame prekes – Lietuvos produkcijai atsiranda dar daugiau galimybių tas rinkas užkariauti“, – kalbėjo ekonomistė.

Euro zonos šalyse kovą buvo fiksuotas sparčiausias metinis gamintojų produkcijos brangimas per pastaruosius 2,5 metų.

„DnB Nord“ analitikė pastebėjo, jog vidaus rinka – verslas ir gyventojai – taip pat turėtų ruoštis produkcijos brangimui, nes kol kas, anot jos, nesimato jokių ženklų, kad brangimas galėtų mažėti. Brangesnė produkcija, kalbėjo J.Rojaka, didins bendrąsias sąnaudas – statybų ir visų kitų veiklų.

J.Rojaka sakė, jog brangstanti gamyba po 3-4 mėnesių įprastai paveikia ir infliaciją.

„Pagamintos prekės per 3-4 mėnesius jau atsiduria vartotojo krepšelyje“, – kalbėjo analitikė.

Gamintojų parduotos pramonės produkcijos kainos balandžio mėnesį, palyginti su balandžiu pernai, padidėjo 14,9 proc., o palyginti su šių metų kovu – 1,5 procento. Lietuvos rinkoje parduotos produkcijos kainos per mėnesį padidėjo 1,1 proc. (per metus – 10,5 proc.), o parduotos užsienyje – išaugo 1,8 proc. (18,7 proc.).  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų