JK ekonomika balandį traukėsi antrą mėnesį iš eilės

Didžiosios Britanijos ekonomika balandžio mėnesį traukėsi antrą mėnesį iš eilės, o ją smukdė kelių dešimtmečių aukštumas siekianti infliacija, parodė pirmadienį paskelbti oficialūs duomenys.
Jungtinės Karalystės vėliava
Jungtinės Karalystės vėliava / „Scanpix“ nuotr.

Bendrasis vidaus produktas (BVP) balandį sumenko 0,3 procento, po 0,1 proc. nuosmukio kovą, sakoma Nacionalinės statistikos tarnybos (ONS) pranešime.

Traukėsi paslaugų, gamybos ir statybos sektoriai – „tai buvo pirmas kartas nuo 2021 metų sausio, kai visi pagrindiniai sektoriai neigiamai prisidėjo prie mėnesinio BVP įverčio“, nurodė ONS.

Naujieji duomenys padidino nuogąstavimus dėl recesijos.

ONS pažymėjo, kad „verslas ir toliau pranešė apie kainų padidėjimo ir tiekimo grandinių trikdžių poveikį“.

Anglijos bankas ketvirtadienį ketina penktą kartą iš eilės padidinti pagrindinę palūkanų normą, siekdamas sumažinti kainų kilimo tempą.

„Nepaisant lėtėjančio ekonomikos augimo, Anglijos bankas šią savaitę greičiausiai toliau didins palūkanų normas, siekdamas suvaldyti infliaciją“, – pažymėjo „Quilter Investors“ analitikas Paulas Craigas.

„Nors iki nuosmukio dar reiki palaukti, jis artėja prie horizonto, o jo padariniai JK bus jaučiami gerokai anksčiau, nei rodys oficialūs duomenys“, – pažymėjo analitikas.

Infliaciją skatina sparčiai augančios maisto ir energijos kainos, ekonomikai vėl atsidarius po pandemijos ir dėl svarbios naftos ir dujų eksportuotojos Rusijos invazijos į Ukrainą.

„Visų sektorių įmonės susiduria su precedento neturinčiu žaliavų kainų augimu, sparčiai didėjančiomis sąskaitomis už energiją ir spaudimu atlyginimams“, – pirmadienį teigė Didžiosios Britanijos prekybos rūmų tyrimų vadovas Davidas Bharier.

JK metų infliacija siekia 9 proc. – aukščiausią lygį per 40 metų, todėl milijonai britų susiduria su pragyvenimo išlaidų krizė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis