„Jogurtainės“ įkūrėjas Konradas Frankonis: „Jei turi idėją, vietą ir komandą – gali imtis verslo iššūkio“

Prieš gerą pusmetį „Jogurtainę“ įkūręs Konradas Frankonis atviravo, kad verslauti svajonė gali būti tik tam, kuris to dar nėra daręs. Pasak verslininko, įkurti savo įmonę – sunkus darbas, lydimas bemiegių naktų, galvos skausmo ir mokymosi iš savo klaidų. Vis dėlto, K.Frankonis, padedamas mamos ir žymaus virtuvės šefo, tą darbą padarė ir rezultatu yra patenkintas. „Jei turi komandą, idėją ir vietą – galima imtis verslo iššūkio“, – neabejojo kavinės įkūrėjas.
Prieš pusmetį atidaryta „Jogurtainė“ vilioja ne tik smaližius
Prieš pusmetį atidaryta „Jogurtainė“ vilioja ne tik smaližius / Vidmanto Balkūno nuotr.

Sunki pradžia

2014 m. spalį savo verslą – „Jogurtainė“ – įkūręs K.Frankonis neslėpė, kad pati pradžia nebuvo iš lengvųjų. „Nors verslo srityje patirties sukaupęs buvau, kavinės veikla man buvo naujas išbandymas. Su maistu iki to laiko neturėjau nieko bendro, tačiau priėmiau šį naują gyvenimo iššūkį“, – pasakojo verslininkas.

K.Frankonis pasakojo žinojęs, kad lengva nebus – verslauti svajonė yra tik tiems, kurie dar nėra to išbandę.

„Jau buvau tai patyręs ir žinojau, kad kai pradedi vystyti nuosavą verslą, gyvenimas tampa kupinas galvos skausmo ir bemiegių naktų, kol pagaliau viskas pradeda tinkamai funkcionuoti. Ne išimtis buvo ir šis projektas. Turėjau paaukoti savo savaitgalius ir asmeninį gyvenimą, nes visą laiką turi būti šalia, žiūrėti, kad viskas vyktų sklandžiai, ir tuo pat metu mokytis iš savo klaidų“, – dėstė „Jogurtainės“ savininkas.

Vidmanto Balkūno nuotr./Prieš pusmetį atidaryta „Jogurtainė“ vilioja ne tik smaližius
Vidmanto Balkūno nuotr./Prieš pusmetį atidaryta „Jogurtainė“ vilioja ne tik smaližius

Verslininkas atviravo, kad tai, ką turi dabar, sukūrė ne vienas – prie to prisidėjo mama ir žinomas virtuvės šefas.

„Šį puikų rezultatą pasiekėme bendromis pastangomis. Mano mama dizainerė, ji padėjo sukurti jaukią aplinką, kuri patiktų tiek šeimoms, tiek vyresnio amžiaus žmonėms. O virtuvės šefas Liutauras Čeprackas labai prisidėjo prie valgiaraščio sukūrimo“, – verslo pradžią prisiminė K.Frankonis.

„Šio projekto sėkmė – išskirtinis skonis, įvairiapusis meniu, kitoks interjeras, o tai nebūtų įmanoma be komandos, ji – šios idėjos variklis“, – neabejojo verslininkas.

Kurti verslą – nelengva

„Jogurtainės“ įkūrėjas teigė, kad Lietuvoje kurti verslą nėra lengva. „Man ši veikla buvo nauja, tad teko susidurti su ne vienu iššūkiu, mokytis naujų dalykų“, – prisipažino kavinės įkūrėjas.

Pačią idėją K.Frankonis brandino kelerius metus, tačiau nemažai laiko užtruko su patalpų paieškomis, verslo plano kūrimu. Per tą laiką, anot verslininko, atsirado konkurentų, todėl savo projektą teko dar patobulinti, ieškoti, kuo pritraukti klientą.

Verslininkas pasakojo, kad galbūt sunkumų pridėjo ir tai, kad nusprendė imtis verslo maisto srityje, kuri reikalauja daugiau pastangų.

„Galiu pasakyti, kad ši sritis reikalauja tam tikrų įgūdžių. Pradedant popierių tvarkymu, darbu su įvairiomis institucijomis ir baigiant darbuotojų kvalifikacija. Aš visada sakau, kad bet kokiai veiklai svarbiausia yra komanda. Mes keliame aukštus reikalavimus savo darbuotojams, mokome juos kaip tinkamai dirbti ir komunikuoti su klientais“, – patirtimi dalijosi „Jogurtainės“ savininkas.

Kad projektas pasisektų, reikia atkreipti dėmesį į tris dalykus, tai – vieta, idėja ir komanda. Jei tu visa tai turi ir tuo tiki, tuomet imkis savo naujo gyvenimiško iššūkio.

K.Frankonis pasakojo, kad vienas iš iššūkių taip pat yra finansavimas. „Spręsdami šį klausimą mes pasinaudojome verslumo skatinimo priemone, kuri mums padėjo gauti projekto dalinį finansavimą. Būtent tai mums padėjo žengti į priekį. Žinoma, reikia labai rimtai tam pasiruošti. Būtina suprasti, kad idėjos įgyvendinimas gali trukti netgi metus, tačiau ši „Invegos“ (red. „UAB „Investicijų ir verslo garantijos“) prižiūrima priemonė ir buvo sukurta tam, kad verslo idėjos būtų realizuojamos greičiau“, – tikino „Jogurtainės“ įkūrėjas.

Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamo Verslumo skatinimo fondo paskolos – tai reali pagalba pradedantiems verslą ir ieškantiems finansavimo. Be to, paskolą galima gauti su „Invegos“ garantija, atstojančia dalį prašomo užstato.

„Jogurtainės“ nuotr./„Jogurtainės“ šaldytas jogurtas
„Jogurtainės“ nuotr./„Jogurtainės“ šaldytas jogurtas

Paklaustas, ko labiausiai reikia norint įsteigti savo verslą, K.Frankonis įvardijo 3 dalykus: „Kad projektas pasisektų, reikia atkreipti dėmesį į tris dalykus, tai – vieta, idėja ir komanda. Jei tu visa tai turi ir tuo tiki, tuomet imkis savo naujo gyvenimiško iššūkio!“

Ruošiasi plėtrai

K.Frankonis džiaugėsi, kad per gerą pusmetį įmonė nemenkai paaugo ir jau spėjo užsiauginti nemenką klienų ratą: „Mūsų darbuotojų skaičius po truputį auga, kadangi vis daugėja ir darbo, didėja klientų skaičius. Truputį keičiasi ir kavinės veidas, laikui bėgant supranti, kokios klaidos buvo padarytos ir išsiaiškini žmonių norus ar pageidavimus.“

Verslininkas pasakojo, kad jų kavinės tikslas, be firminio produkto – šaldyto jogurto, pasiūlyti ir kitų įdomių bei skirtų ne tik smaližiams, pavyzdžiui – vaflių suvožtinių, tačiau lietuviai naujovėms nėra labai imlūs.

„Esame pirmieji Lietuvoje, kurie gali pasiūlyti ypatingo skonio ir lengvus vaflinius suvožtinius. Taip pat turime pasiūlymų ir smaližiams – belgiškus vaflius su įvairiais priedais. Lietuviai yra įpratę valgyti guminius vaflius ant pagaliukų, todėl įsiūlyti naujovę jiems sunku. Tačiau mes užtikriname klientams pagal specialų receptą iškeptą šviežią vaflį, taigi, tikimės, kad tai įvertins ir lankytojai“, – kalbėjo kavinės steigėjas.

„Jogurtainės“ nuotr./„Jogurtainės“ vaflių suvožtinis
„Jogurtainės“ nuotr./„Jogurtainės“ vaflių suvožtinis

K.Frankonis atviravo, kad iš pirkėjų sulaukia vis daugiau teigiamų atsiliepimų ir klausimų – kada gi atvers duris naujos „Jogurtainės“. Verslininkas teigė, kad tokių planų jau yra, tačiau savo galimybes reikia labai gerai pasverti ir tokiems planams rimtai pasiruošti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų