2021 metais TUI srautai turėtų sumažėti dar 5–10 proc., o atsigavimas turėtų prasidėti tik 2022-aisiais.
„Pasaulio ekonomikos padėtis yra prastesnė negu per 2008 metų finansų krizę“, – pareiškė reporteriams UNCTAD generalinis sekretorius Mukhisa Kituyi.
„Pandemija tiesioginėms užsienio investicijoms reiškia pasiūlos, paklausos ir su politika susijusį sukrėtimą.“
Jo teigimu, COVID-19 poveikis ekonomikai sukrės besivystančias šalis: bus nemažai sutrikimų pagrindiniuose gamybos sektoriuose ir šakose, sumažės migrantų perlaidos ir pajamos iš turizmo, taip pat smuks pasaulio prekybos apyvarta.
„Sukrėtimą dar padidins poveikis aprūpinimo maistu saugumui, nes svarbių maisto produktų gamyba yra sutelkta keliose didžiosiose šalyse, kuriose pandemija plečiasi“, – pareiškė UNCTAD vadovas.
„Ligos suvaldymas tėra dalis ... iššūkių, su kuriais susiduria besivystančios ekonomikos šalys.“
TUI gali svariai prisidėti prie atsigavimo
Azijoje pandemija turėtų išprovokuoti regione veikiančių užsienio bendrovių filialų reinvestuojamo pelno nuosmukį. Be to, dėl krizės sumažėjo Kinijos ir kitų Azijos ūkių, kaip pasaulinių gamybos centrų, svarba.
„Kaip esame matę praeityje, tarptautinės investicijos atlikdavo vieną pagrindinių vaidmenų skatinant atsigavimą po pasaulinių finansų krizių“, – pareiškė Jamesas Zhanas (Džeimsas Čžanas), UNCTAD investicijų ir įmonių grupės vadovas.
Anot jo, atsigavimas galėtų atverti daugiau galimybių vidutinių pajamų šalims, nes vertės grandinės tampa vis labiau regionalizuotos.
Ataskaitoje pažymima, jog 2017 ir 2018 gerokai sumažėję TUI srautai pasaulyje 2019 metais padidėjo 3 procentais.
Tai visų pirma lėmė padidėję TUI srautai į išsivysčiusios ekonomikos šalis.