Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Juanio brangimas lems Lietuvoje parduodamų kiniškų prekių kainų kilimą

Finansininkams skeptiškai vertinat juanio brangimą, verslininkai atidžiai seka naujienas iš Pekino: prekybininkai su nerimu, pramonininkai su viltimi.
Pinigai
Pinigai. / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Po kelių mėnesių, kai didmenininkų sandėliuose baigsis sukauptos prekės, Lietuvos prekybininkai pradės persidalinti rinką, pirmadienį praneša dienraštis „Verslo žinios“.

„Kinijoje gamintos prekės brangsta ir mažės mūsų prekybininkų sukurtų prekės ženklų pardavimai. Jų vietą užims žinomų Vakarų kompanijų produktai, kurių dalis gaminama Europos Sąjungoje. Nors dauguma tikėjosi, kad šie metai bus geresnis nei 2010 m., tačiau greičiausiai taip nebus“, – aiškina „Pigu.lt“ direktorius Dainius Liūlys.

Jis sako, kad „Pigu.lt“ nesiruošia drastiškai didinti prekių kainų, nes svarbu išlaikyti pardavimus. Dėl to pelno normos prekyboje mažės. „Prekybininkai, kurie nenorės atsisakyti savo pelningumo, praras pardavimus, nors paklausa ir didės, palyginti su praėjusiais metais. 2010 m. daugelis žaidė akcijomis ir nuolaidomis, tačiau maržos buvo didesnės nei 2009 metais“, – sako jis.

D.Liūlys skaičiuoja, kad elektronikos prekės ypač brangs po poros mėnesių, kitos ne maisto prekės – vasarą. Kolekcinių prekių, kurių pirkimo sandoriai jau sudaryti, kainos keisis 2012 metais.

„Jei matuotume apimtimi, tai daugiausia kiniškų prekių pas mus patenka per didžiuosius prekybos tinklus ir turgavietes. Ten bus juntamas kainų kilimas. Mūsų įmonei tai ne taip aktualu, nes sutartis, kuriose numatytos ir kainos, sudarėme dar 2010 metais, kainų pokyčiai bus juntami tik 2012 metais, kai pirksime prekių naujam sezonui“, – aiškina „Sport Line“ direktorius Vladas Korsakovas.

Jis pritaria, kad prekybininkai šiandien nenori kainų kilimo ir stengsis kiek įmanoma amortizuoti pokyčius savo pelno sąskaita. Išimtis bus nebent nišinės parduotuvės, kurios gali suvaldyti pardavimus.

„Mums jokio skirtumo, kurios šalies gaminiais prekiauti. Svarbiausia, kad konkurentas daikto nenupirktų pigiau nei mes“, – prekybos tinklų strategiją apibūdina „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis. Jis džiaugiasi, kad Kinija po truputį praranda „pasaulio fabriko“ titulą.

„Juanio brangimas – mums džiugi žinia. Kuo kinų valiuta brangesnė, tuo mažesnis jų konkurencingumas“, – pasitenkinimo neslepia Neaustinių medžiagų fabriko vadovas ir pagrindinis akcininkas Stanislovas Grušas, bet kol kas nesiima spėti, kiek dėl valiutų svyravimų gali didėti įmonės pardavimai.

Pasak jo, Kinijos valiutos brangimas Lietuvai, žvelgiant iš makroekonomikos pusės, bus naudingas. „Galbūt pagaliau pradėsime eksportuoti į šią šalį, nes iki šiol ten buvome nelabai konkurencingi“, – sako S.Grušas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos