Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Juodąjį penktadienį Lietuvoje fiksuoti internetinės prekybos rekordai

Juodojo penktadienio išpardavimų tradicijos įsigali ir Lietuvoje: paskutinę lapkričio savaitę pardavėjai fiksavo naujus rekordus. Išpardavimus tik internete rengusi „Telia“ skaičiuoja, kad pardavimai šįmet lyginant su praėjusių metų juoduoju penktadieniu augo daugiau nei 40 procentų. Tarp populiariausių prekių – kompiuteriai, televizoriai, telefonai, išmanieji laikrodžiai ir net ausinės. Deja, žaidimų konsolių pardavimai važiavo tik žemyn, rašoma pranešime spaudai.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / 123rf.com nuotr.

„Šiemet ir pernai nuolaidas įrangai siūlėme tik internetu, tačiau „juodojo penktadienio“ situacija dabar gerokai skiriasi. Pernai tokiu metu turėjome karantiną ir judėjimo suvaržymus, o dabar žmonės galėjo apvažiuoti fizines parduotuves, palyginti skirtingų pardavėjų pasiūlymus. Nepaisant visko, pardavimų augimas internetu buvo įspūdingas. Taigi juodojo penktadienio išvada akivaizdi: apsipirkimas tampa virtualus, žmonės turi pinigų ir drąsiai juos leidžia“, – sako Valdas Babravičius, „Telia“ e. prekybos vadovas.

„Telia“ internetinių pardavimų pajamos šių metų „juodąją savaitę“ lyginant su pernai augo 42 proc., pardavimų skaičius – beveik du kartus. Taip yra dėl to, kad žmonės pirko rekordiškai daug smulkesnės, taigi, technikos.

Vertinant pardavimų pajamas, pirmoje vietoje karaliauja televizoriai. Šiame segmente pardavimų augimas siekė apie 60 proc., tačiau tikrasis netikėtumas buvo tai, kad tarp TOP5 perkamiausių televizorių nuolatinė lyderė „Samsung“ užėmė dvi pozicijas, o likusias nugvelbė „Philips“ ir LG televizoriai . Verta paminėti ir SONY gamintoją, kurį Telia klientai atranda iš naujo. „Prie televizorių sėkmės prisideda ir tai, kad šiuo metu, šąlant orams ir žmonėms vis daugiau laiko praleidžiant namuose, kaip tik įsibėgėja TV sezonas. Taigi galimybė reikiamą daiktą įsigyti dar geresne kaina žmonėms tapo papildomu akstinu“, – pastebi V.Babravičius.

Mobiliųjų telefonų pardavimų augimas buvo panašus kaip ir televizorių, kiek daugiau nei 60 proc. Iš virtualių lentynų žmonės daugiausiai iššlavė „Xiaomi Poco X3 Pro 6+“, „Sony Xperia 10 III“ ir „Samsung Galaxy A52s“ telefonų, nuo jų nedaug atsiliko flagmanai „Apple iPhone 13 ir „Samsung Galaxy S21“.

Vieną didžiausių staigmenų pateikė nešiojamųjų kompiuterių pirkėjai: „Telia“ skaičiuoja, kad, šių metų juodąjį penktadienį lyginant su pernai, nešiojamųjų kompiuterių pardavimai išaugo beveik du kartus, planšečių – daugiau nei tris kartus. Dar apie šešis kartus augo monitorių, kurie yra nepamainomas priedas dirbant iš namų, paklausa.

Skaičiuojant parduotų įrenginių kiekį neabejotiną lyderės poziciją užima ausinės, kurių pardavimai, lyginant su pernykščiu juodojo penktadienio savaitgaliu, šįmet pašoko net 13 kartų. Perkamiausių ausinių TOP5 net keturias pozicijas užima amerikiečių prekės ženklas JBL, o likusi vieta atiteko naujosioms „Samsung Galaxy Buds Live“ ir Sennheiser ausinėms.

Tiesa, vienos kategorijos pardavimai šįmet smuktelėjo daugiau nei perpus. Tai – žaidimų konsolės. V. Babravičius paaiškina, kad pardavimų nuosmukį lemia viena

paprasta priežastis: „Po ilgai laukto naujosios „PlayStation 5“ konsolės pristatymo pernai, šįmet atėjo Didysis juodasis nusivylimas – jos pasiūla iki šiol yra labai ribota. Elementaru: žmonės neperka to, ko nėra.“

Apibendrindamas juodojo penktadienio pardavimų rezultatus „Telia“ ekspertas konstatuoja, kad pandemija Lietuvos gyventojus ne tik išmokė, bet jau ir įpratino pirkti internetu, o galimybė pirkinius įsigyti išsimokėtinai, jų nemokamas pristatymas ir kiti privalumai šį pirkimo būdą daro dar patrauklesniu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?