„Norėčiau informuoti apie 120 keleivių (bent jau taip teigė priėjęs oro uosto darbuotojas), paliktų Žironos (Barcelona) oro uoste. Skrydis, turėjęs įvykti rugsėjo 23 d. 11 val., po begalės laukimo valandų buvo atšauktas. Pasiūlyta kiekvienam savu būdu grįžti į Lietuvą. Buvo pranešta, kad „Star1“ neprisiima jokios atsakomybės“, – rašo Rugilė.
Skaitytojos teigimu, įvykių eiga buvo tokia.
„Begalės laukimo valandų. 14 val. išdalijo pirmus talonus maistui (talono vertė – 4 eurai, neką nusipirksi, kai gėrimo „Coca-Cola“ buteliukas kainuoja 2,55 euro, o sumuštinis – nuo 1,90 euro). 16 val. gavome po dar vieną taloną. Apie 17 val. atskrido lėktuvas iš Milano su įgula.
17.15 val. prasideda įlaipinimas.
17.35 val. įlaipinimas baigtas.
17.35–18.30 val. Po pertraukos kapitonas mandagiai paaiškina, kad dėl streiko Prancūzijoje jie vėlavo atskristi į Žironą. „Star 1“ atšaukė skrydį, bet kompanijos atstovas neva lauks oro uoste ir pateiks išsamesnę informaciją. Dar kartą atsiprašęs kapitonas paprašė visų palikti lėktuvą.
18.45 val. apie 120 (pirminiais duomenimis) išlaipintų keleivių bando beviltiškai kreiptis į Lietuvos konsulatą (mobiliojo operatoriaus SMS nurodytu numeriu). Atsiliepęs garbaus amžiaus vyras paaiškino, kad paskambinome į URM.
Jam paaiškinome situaciją, vyras pažadėjo susisiekti su konsulu Ispanijoje. Deja, iš šio garbaus vyro atsakymo nesulaukėme. Bent jau valandą bandžiau dar kartą skambinti, bet buvau išvadinta „nekantria merga“ (turbūt turėjau priimti kaip komplimentą). Bent jau valandą bandžiau dar kartą skambinti, bet buvau išvadinta „nekantria merga“.
Žmones apėmusi neviltis, šeimos su mažais vaikučiais, visi išvargusiais veidais po daugiau nei 10 val. laukimo oro uoste. Didelė nežinia – ką daryti, kaip grįžti, kai artimiausias skrydis su „AirBaltic“ tik kitą dieną ir tik iš Barselonos oro uosto.
Kaip iki ten nusigauti, kaip bilietus užsisakyti, kur kreiptis, kai vieninteliu „Star1“ kontaktiniu telefonu visą dieną neatsiliepiama. Žinoma, nesulaukėme jokio atstovo iš „Star1“. Prisiskambinus telefonu gidei, ši pasiteisino, kad niekuo pagelbėti negali, ir patvirtino, kad visi skrydžiai atšaukti.
Atsiprašau už padrikas mintis, bet po tiek įspūdžių svajoju tik apie lovą...“
Suktis iš situacijos priversti patys
Rugilė ir visi kiti keleiviai, šiuo metu įstrigę kurioje nors užsienio valstybėje, sugrįžimu į Lietuvą turi pasirūpinti pati. „Jeigu aviakompanija atsisako keleiviui padėti, o situacija yra tokia, kad „Star1“ faktiškai nebegali vykdyti savo įsipareigojimų, pasirūpinti grįžimu namo turi patys keleiviai“, – 15min.lt sakė Civilinės aviacijos administracijos Oro transporto skyriaus vedėja Virginija Žegunytė.
Pasak jos, šiuo atveju visos keleivių teisės išlieka: jie turi teisę į pinigų grąžinimą, pasirūpinimą, kompensacijos išmokėjimą. Tačiau tuo, kaip sugrįžti namo, pasirūpinti turi patys. „Keleiviai turi patys susirasti ir įsigyti lėktuvo bilietus, nes aviakompanija nebegali jiems padėti. Sugrįžę į Lietuvą jie turėtų parašyti raštą „Star1“, kuriame išvardinti visas savo išlaidas ir prašyti kompensacijos. Tuo tarpu aviakompanija gali būti nubausta už nesirūpinimą keleiviais“, – sakė V.Žegunytė. Tačiau ji taip pat atkreipė dėmesį, kad aviakompanijai bankrutavus, visas procesas taptų sudėtingesnis ir kompensacijos nuostolių patyrę keleiviai tikėtis galėtų tik tuo atveju, jei būtų ką išieškoti iš šios bendrovės.