Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kai kurie JAV gamintojai jau pradeda jausti prekybos karo poveikį – apklausa

JAV prezidentui Donaldui Trumpui toliau kurstant prekybos karus su pagrindiniais šalies prekybos partneriais, kai kurie JAV gamintojai jau atideda investicijas ir kelia savo produktų kainas, tačiau dauguma įmonių kol kas nesiima jokių pokyčių, parodė Nacionalinės verslo ekonomikos asociacijos (NABE) atlikta apklausa.
„Juodasis penktadienis“ Jungtinėse Amerikos Valstijose
„Juodasis penktadienis“ Jungtinėse Amerikos Valstijose / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Donaldas Trumpas

Ji taip pat parodė, kad visi asociacijos nariai tikisi tolesnio ekonomikos augimo, kuris tęsis ir kitąmet. Be to, dauguma asociacijos narių spėja, kad augimo tempas, pakoreguotas dėl infliacijos, viršys 2 procentus.

„Darbo rinkoje trūkstant kvalifikuotos darbo jėgos, įmonės didina darbo užmokestį, apmoko daugiau darbuotojų ir svarsto galimybes papildomai automatizuoti gamybą“, – pareiškė asociacijos ekspertė Sara Rutledge (Sara Rutledž).

Apklaustos įmonės pranešė apie didėjantį pelną ir didesnių pardavimų lūkesčius.

Per apklausą, kurioje dalyvavo 98 privačių įmonių ir prekybos asociacijų ekonomistai, taip pat buvo nustatyta kainų kilimo ženklų, o tai galbūt rodo, kad naujieji D.Trumpo importo muitai jau pradeda daryti poveikį ekonomikai.

NABE skaičiuojamas pardavimo kainų indeksas pašoko 14 punktų, pasiekęs aukščiausią per 12 metų lygį, o žaliavų kainų indeksas pakilo 15 punktų ir pasiekė septynerių metų rekordą.

Kiek anksčiau šį mėnesį JAV įsigaliojo importo muitai 34 mlrd. JAV dolerių vertės kiniškoms prekėms, o artimiausiu metu importo muitus ketinama įvesti dar 200 mlrd. JAV dolerių vertės kiniškoms prekėms.

Ekonomistai sako, jog dėl to gali dar padidėti infliacija.

Vis dėlto dauguma NABE apklausos dalyvių, arba 65 proc., pareiškė, kad nuogąstavimai dėl prekybos jų įmonių kol kas neverčia keisti investavimo ir samdos planų ar kainų.

Tačiau prekių gamybos sektoriuje padėtis yra kiek prastesnė, nes tik 37 proc. apklaustųjų pareiškė, jog kol kas nebūta jokių pokyčių.

Gamybos sektoriuje 26 proc. respondentų pareiškė, jog nusprendė atidėti planuotas investicijas, o 16 proc. pranešė, jog buvo priversti padidinti savo produktų kainas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais