Klysta ne tik žmonės, bet ir sistemos. Antradienį „Swedbank“ klientai Latvijoje ir Lietuvoje turėjo gerokai nustebti, kai juos pasiekė dvigubi pervedimai. Tai 15min patvirtino banko atstovas Saulius Abraškevičius.
Priežastis dar aiškinasi
„Vasario 6 dieną dėl techninių trikdžių į kai kurių „Swedbank“ klientų sąskaitas vykdyti mokėjimai buvo įskaityti du kartus. Tai reiškia, kad į sąskaitą galėjo būti įskaityta du kartus didesnė suma, nei ją pervedė lėšų siuntėjas“, – patvirtino banko atstovas.
Pasak jo, bankas su tokiais klientais susisiekia asmeniškai, paaiškina susidariusią situaciją ir atstato teisingą lėšų likutį. „Šiuo metu mokėjimų įskaitymai vyksta be trikdžių, vakarykščio nesklandumo priežastis aiškinamės. Atsiprašome klientų už patirtus galimus nepatogumus“, – teigė S.Abraškevičius.
Tai, kad įvyko klaida, žiniasklaidai patvirtino ir banko filialo Latvijoje vadovė Kristina Jakubovska. Ji teigė, kad bankas taiso įvykusią klaidą, o klientams nieko nereikia daryti – per klaidą pervesta didesnė suma bus automatiškai grąžinta atgal. Bankas Latvijoje atsiprašė savo klientų.
Sužinojo tik atsitiktinai
Tokią pačią klaidą savo sąskaitoje pastebėjo ir „Swedbank“ klientas Lietuvoje Linas, nepanoręs, kad jo tikrasis vardas ir pavardė būtų viešinami.
15min jis teigė antradienį taip pat susidūręs su keista situacija. „Šiandien įvyko keisti dalykai mano „Swedbank“ sąskaitoje. Prieš 12 val. gavau mobiliojoje programėlėje pranešimą, kad įskaityti pinigai, patikrinau sąskaitos likutį – jis gerokai didesnis, nei tikėjausi. Prisijungęs prie el. bankininkystės puslapio pamačiau du identiškus pavedimus iš mūsų įmonės buhalterijos. Galvojau – suklydo, žmogiška ar techninė klaida, tačiau išsiaiškinęs, kad pavedimas iš kito banko suformuotas teisingai – supratau – tai „Swedbank“ klaida“, – pasakojo banko klientas.
Jis teigė anksčiau girdėjęs, kad kažkam taip yra buvę praeityje ir bankas susisiekdavo, atsiprašydavo ir paaiškinęs situaciją sutvarkydavo.
„Laukiau ir aš kokios nors žinutės. Tačiau veltui. Po 15 val. gavau mobiliojoje programėlėje pranešimą apie minusinį pavedimą su prierašu „Taisymas“. Viskas būtų kaip ir gerai, bet mane išgąsdino vienas dalykas: prisijungęs prie el. bankininkystės nemačiau nei klaidingo pavedimo, nei lėšų grąžinimo pavedimo. Vadinasi, „Swedbank“ duomenų bazės žurnale galima daryti pakeitimus be pėdsakų?“ – stebėjosi Linas.
Mano, kad turėjo pranešti
Klientas pradėjo susirašinėti su banko darbuotojais. „Mūsų sistema dėl sutrikimo sudubliavo pavedimus. Klaida buvo ištaisyta programiškai ir viena suma anuliuota iš Jūsų sąskaitos“, – tokį paaiškinimą gavo Linas.
Jam atrodo keista, kad bankas, nieko nepranešęs, gali daryti pakeitimus sąskaitoje be jokio pranešimo. „Susisiekiau su banku per jo žinučių platformą, gavau prašymą iš konsultantės Lauros S. su prašymu atsiųsti įrodymus (ekrano vaizdą). Nors bankai visur per žiniasklaidą tvirtina, kad neprašo pateikti jokios jautrios informacijos apie sąskaitas ir pan. – faktai kalba priešingai“, – piktinosi 15min skaitytojas. Jo manymu, tai yra banko saugumo spraga.