Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
17:04

Kaina pagal lytį: „rožinį mokestį“ Lietuvos parduotuvėse pastebėjo net kūdikių prekėms

Tinklaraštininkė Aistė Simėnaitė liko nemaloniai nustebinta, kai viename didžiausių vaikiškų prekių tinklų Lietuvoje, „BabyCity“ pastebėjo nemažą kainos skirtumą tarp rožinės ir mėlynos spalvos lėkštučių, skirtų kūdikiams. Įmonė šio sprendimo nekomentavo, tačiau šis atvejis autorei sukėlė klausimų apie „rožinio mokesčio“ (angl. „pink tax“) fenomeną, kai panašūs gaminiai moterims parduodami brangiau nei vyrams, nepaisant to, kad jų gamybos kaštai dažnai būna identiški.
"Pink tax"
"Pink tax" / screenshot

Istorijų tinklaraščio moterims „Nebloga mama (Veidrodėli, veidrodėli)“ autorė A.Simėnaitė pastebėjo, kad „BabyCity / ToyCity“ parduotuvėje, rožinė užkandžių lėkštutė kūdikiams net 5 eurais brangesnė už identišką mėlyną variantą.

„BabyCity/ToyCity“ tinkle ji užfiksavo, kad mėlynos lėkštutės kaina – 19,99 eurai, o rožinės – 24,99 eurai. Tačiau – tai ne vienintelis atvejis. Skirtingą kainodarą skirtingų spalvų vaikiškiems rinkiniams taiko ir kitos internetinės parduotuvės – pavyzdžiui, „Notino.lt“ el. parduotuvėje mėlynos spalvos dovanų rinkinys kūdikiams kainavo 24,90 euro, rožinės – 26 eurai.

A.Simėnaitė kėlė klausimą, ar ir kūdikių prekėms jau imtas taikyti „rožinio mokesčio“ (angl. „pink tax“) fenomenas?

„Rožiniu mokesčiu“ (angl. pink tax) vadinamas antkainis, kuriuo papildomai apmokestinami produktai, skirti moterims, nors vyriškos tų pačių prekių versijos dažnai kainuoja pigiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai