„Lengvata pasinaudoti bus galima tada, jei minėtus darbus atliks ir paslaugas suteiks Lietuvoje registravęs veiklą gyventojas ar įmonė, o pirkėjas turės darbų / paslaugų suteikimą ir sumokėjimą patvirtinančius dokumentus“, – pranešime žiniasklaidai cituojama VMI prie FM Teisės departamento direktorė Rasa Virvilienė.
„Svarbu tai, kad už darbams / paslaugoms atlikti įsigytas reikalingas medžiagas, priemones, detales, mechanizmus, sistemas ir panašiai lengvata nebus taikoma“, – dėsto ji.
Pirmąsyk susigrąžinti dalį sumokėto GPM gyventojai galės 2020 m., pateikę metinę pajamų mokesčio deklaraciją už 2019 metus. Prie jos reikės pridėti skenuotus ar fotografuotus minėtų paslaugų suteikimą ir sumokėjimą patvirtinančius dokumentus.
Gyventojai, kurie nenori patys pildyti metinių pajamų deklaracijų ir pageidauja, kad preliminarias deklaracijas jiems parengtų VMI, apie savo patirtas išlaidas informaciją jau nuo 2019 m. galės mokesčių administratoriui teikti pranešimu (PRC912 forma).
Gyventojų pateiktus duomenis apie išlaidas VMI jiems perkels į atitinkamų metų preliminarią gyventojo pajamų deklaraciją ir ją beliks pateikti.
Pranešimai apie patirtas išlaidas su paslaugos suteikimą ir sumokėjimą patvirtinančiais dokumentais galės būti teikiami tik elektroniniu būdu, per VMI Elektroninio deklaravimo informacinę sistemą.
Gyventojai galės patys rinktis, kada pateikti pranešimą — kaskart, kai patiria išlaidas ir už jas atsiskaito, vieną ar keliskart per metus, bet ne vėliau kaip iki kitų metų vasario 15 d. Tuomet VMI jiems visą informaciją sukels į preliminariąją deklaraciją.
VMI pažymi, kad pranešimą apie išlaidas (PRC912) VMI reikia pateikti po to, kai gyventojas atsiskaito už jam suteiktą paslaugą, todėl tais atvejais, kai darbai / paslauga atlikti ir apmokėti ne tais pačiais kalendoriniais metais, pranešimas už išlaidas turi būti teikiamas tik tada, kai mokėjimas yra atliktas ir išrašyta sąskaita faktūra arba prekių (paslaugų) pirkimo-pardavimo kvitas.
„Pavyzdžiui, jei sąskaita už automobilio remonto paslaugas gyventojui išrašyta 2019 m. lapkritį, ir jis ją apmoka tais pačiais 2019 metais, duomenis apie patirtas išlaidas jis galėtų teikti jau 2019 m. lapkričio mėnesio pranešime. Jei sąskaita išrašoma 2019 m. gruodį, bet apmokama visa ar iš dalies tik 2020 m., tuomet pranešimą reikėtų pateikti jau 2020 m., t.y. tada, kai sąskaita yra faktiškai apmokėta“, – aiškina R.Virvilienė.
Prie pranešimo apie išlaidas pakaks pateikti tik sąskaitą faktūrą ar prekių (paslaugų) pirkimo-pardavimo kvitą, jei juose bus pažymėta apie apmokėjimą. Tais atvejais, kai apmokėjimas atliktas vėliau nei išrašyta sąskaita arba darbai atlikti vienais metais, o apmokėti kitais, turės būti pridedami sumokėjimą patvirtinantys dokumentai — pinigų priėmimo kvitas, kasos aparato kvitas, kasos pajamų orderis, bankinio pavedimo išrašas.
Maksimali išlaidų suma, nuo kurios galės būti susigrąžinta dalis GPM už minėtas paslaugas, yra 2 tūkst. eurų. Maksimali suma, kurią galės susigrąžinti vienas asmuo, yra 400 eurų, jei jo pajamos buvo apmokestintos 20 proc. GPM tarifu.
Bendra išlaidų (įskaitant įmokas už studijas, profesinį mokymą, gyvybės draudimo įmokos ar įmokos į pensijų fondus įmokas bei palūkanas už iki 2009-01-01 paimtą gyvenamojo būsto kreditą), kuriomis gali būti mažinamos apmokestinamosios pajamos, suma negalės viršyti 25 procentų gyventojo metinių apmokestinamųjų pajamų.