Parduotuvių lentynose „Kakės Makės“ jau netrūksta, o gamintojai vos spėja dėlioti, regis, įprastus produktus į pakuotes su išsišiepusia mergaite, vaikams žinoma iš knygų. Jeigu praėjusiais metais šiaulietės rašytojos Linos Žutautės sukurtą veikėją galima buvo išvysti tik ant higienos prekių, tai šiandien Kakė Makė pelną neša ir maisto gamintojams.
Sugundė populiarėjantis vardas
Higienos ir kosmetikos prekes gaminanti UAB „Biok“ yra tik viena iš daugelio „Kakės Makės“ ženklo traukai neatsispyrusių įmonių. Anot bendrovės rinkodaros vadovės Romualdos Stragienės, idėja pasinaudoti populiariu personažu kilo stebint rinką.
„Sulaukėme momento, kai užaugo „Kakė Makė“, pradėjo atsirasti knygos, spektakliai, į kuriuos neįmanoma pakliūti. Kreipėmės į „Alma Littera“, kuri yra prekės ženklo savininkė, ir pasiūlėme tokį projektą“, – pasakoja R.Stragienė.
Suprasti akimirksniu
- Kosmetikos gamintojai „Biok“ Kakės Makės įvaizdis padėjo įsitvirtinti vaikų higienos prekių kategorijoje
- „Rimi“ parduotuvėse „Kakės Makės“ produktai sudaro beveik pusę vaikų higienos prekių pardavimų
- Populiariausia „Kakės Makės“ prekė „Maxima“ tinkle – vištienos dešrelės
- „KG Group“ „Kakės Makės“ ženklo pasirinkimą aiškina noru vaikus išmokyti gaminti nesudėtingus patiekalus
- „Kakė Makė“ pinigus neša ir teatralams – į spektaklius apie Kakę Makę bilietai dingsta vos pasirodę prekyboje
Pirmosios „Biok“ prekės su „Kakės Makės“ ženklu prekyboje pasirodė lapkritį ir dabar bendrovė siūlo vonios putas, šampūną, kūno prausiklį, dantų pastą, dantų skalavimo skystį ir dar keletą produktų su nenuoramos mergaitės įvaizdžiu.
„Vaikų kategorijoje neturėjome tvirtos pozicijos, šis segmentas buvo mūsų silpnoji vieta, tad atėjome su „Kake Make“. Turėjome optimistinį planą ir rezultatai yra pagal šį planą“, – džiaugėsi R.Stragienė, pažymėdama, jog prekybos tinklai šias prekes priėmė noriai ir į pirmuosius pasiūlymus reagavo teigiamai.
Be to, R.Stragienė pritarė minčiai, kad šį prekės ženklą galima vadinti lietuviškuoju Vakaruose garsios „Hello Kitty“ atitikmeniu.
Populiariausios – „Kakės Makės“ dešrelės
Tai, kad vaikiškų prekių kategorijoje „Kakė Makė“ populiarumu nesiskundžia, paliudijo ir „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.
„Kalbant apie vaikų kosmetikos ir higienos prekes, neįtraukiant kūdikių prekių, tai galiu pasakyti, kad „Kakės Makės“ prekės ženklas sudarė beveik pusė šios kategorijos pardavimų“, – tikino G.Bielskytė.
„Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė teigė nesistebinti, kad „Kakės Makės“ produkcija parduotuvių lentynose vis dažniau atranda savo vietą.
„Mažyliams gerai pažįstami personažai ant įvairių produktų – gana plačiai pasaulyje taikoma praktika“, – aiškino R.Saulytė.
„Maxima“ prekybos tinklo parduotuvėse šiuo metu parduodamos 27 skirtingų pavadinimų „Kakės Makės“ prekės, tarp kurių yra varškės sūreliai, desertai, dešrelės, miltų mišiniai bei kita produkcija.
Šis prekybos tinklas ne maisto prekėmis su „Kakės Makės“ atvaizdu pradėjo prekiauti praėjusių metų vasarą, o maisto produktus siūlo nuo šių metų pradžios.
Populiariausia „Kakės Makės“ prekė „Maxima“ parduotuvėse yra vištienos dešrelės, kurių kovą parduota daugiau nei 10 000 vienetų pakuočių.
„Didžioji dalis produktų „Maxima“ tinkle yra vos keletą mėnesių. Tačiau, kaip rodo pardavimai, prekės populiarėja, ir kai kurių pardavimai kovą jau buvo išaugę dvigubai ar net penkiagubai.
Klientams reikia laiko, kad naujus produktus ar prekes atrastų ir priprastų prie jų“, – teigė R.Saulytė.
Populiariausia „Kakės Makės“ prekė „Maxima“ parduotuvėse yra vištienos dešrelės, kurių vien tik kovą parduota per 10 000 pakuočių.
Pardavimai viršijo lūkesčius
Blynų ir keksiukų miltinius mišinius, avižines košes ir įvairias dešreles, orientuotas į Kakę Makę pamėgusius vaikus, nuo šių metų vasario pradėjo siūlyti ir AB „Kauno grūdai“ bei AB „Vilniaus paukštynas“.
Anot „KG Group“ marketingo tarnybos direktoriaus Artūro Skairio, kelių pastarųjų mėnesių prekių su Kake Make pardavimai viršijo lūkesčius.
A.Skairys aiškino, kad „Kakės makės“ prekės ženklu pažymėtus įmonės produktus yra nesunku gaminti, ir tokiu būdu vaikai kartu su tėvais išmoksta gaminti nesudėtingus patiekalus.
Pasiteiravus, ar bendrovės nesiruošia gaminti dar daugiau produktų su „Kakės Makės“ vardu, A.Skairys prasitarė, kad idėjų yra. Todėl bus stebima rinka, ir jei šie produktai pasiteisins, bus pristatyta ir naujų prekių.
Bilietai į spektaklį išperkami akimirksniu
Nenuorama Kakė Makė pelnus neša ne tik dešrelių ir dantų pastos gamintojams, bet ir menininkams. Kaip tikino Valstybinio jaunimo teatro vyr. specialistė Simona Krolytė, bilietai į du spektaklius – „Kakė Makė“ bei „Kakė Makė ir pavogtas laikas“ išperkami vos pasirodo prekyboje kiekvieno mėnesio 20 dieną.
„Tai kažkoks fenomenas su tuo spektakliu ir personažu. Mes Mažajai salei skirtą spektaklį perkeliame į Didžiąją salę, nes žiūrovai piktinasi, kad nespėja įsigyti bilietų ir jiems nepakanka vietų“, – pasakojo S.Krolytė.
Ji pridūrė, kad žmonės bilietus bando įsigyti ne tik internetu, bet ir stoviniuoja eilėse lauke.
„Dvidešimtą dieną gauname piktu laiškų, kažkas net ministerijai norėjo skųsti“, – juokėsi teatro atstovė.
Spektaklis „Kakė Makė“ pirmą sykį žiūrovams buvo parodytas dar 2014 m. gruodžio 6 d., o nuo to laiko populiarumas jo neapleidžia. Iš viso teatre per mėnesį spektakliai Kakės Makės tema rodomi bent septynis kartus.
Marketingo ekspertas: tai puikus lietuviškas brendas
Marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis, paklaustas apie „Kakės Makės“ fenomeną, pirmiausiai pabrėžė, kad tai nėra prekės ženklas, o brendas.
Jo nuomone, lituanistai pastarąjį žodį draudžia vartoti nesuprasdami dviejų terminų skirtumų.
„Brendas net nebūtinai turi būti registruotas. Brendas yra sukurta nuomonė apie kažką. Lietuvoje Landsbergis yra brendas. Landsbergis jaunesnysis 70 proc. dėl savo pavardės tapo vienos iš didžiausių partijų vadu. Tai – brendo jėga“, – skirtumą aiškino L.Šimonis.
O „Kakės Makės“ fenomeną pavadino neįtikėtinai puikiu lietuvišku pavyzdžiu kuriant stiprų brendą be didžiulių reklamai skirtų biudžetų.
Marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis, paklaustas apie „Kakės Makės“ fenomeną, pirmiausiai pabrėžė, kad tai nėra prekės ženklas, o brendas.
„Brendai sukuriami ne baigus formalius mokslus, o turint labai gerą nuojautą, kaip reikia daryti. Tai labiau kūrybiškumas, o ne loginiai dalykai“, – dėstė marketingo strategijos ekspertas.
L.Šimonis pažymėjo, kad egzistuoja rizika, jog vieną dieną „Kakės Makės“ produktų taps per daug, jie praras savo išskirtinumą ir jų populiarumas ims mažėti.
Tiesa, ekspertas pažymėjo, jog neįmanoma pasakyti, ant kurio produkto pradėti žymėti brendai tampa pertekliniais.
„Kakės Makės“ duona? Nežinau, gal taip, gal ne. Jeigu matome „Kakės Makės“ dantų pastą, viskas gerai – ji padeda tėvams vaikus pratinti prie dantų valymo. Nežinau, kur riba, čia reikia turėti gerą nuojautą“, – sakė L.Šimonis. Jo nuomone, „Kakės Makės“ vystytojams derėtų patyrinėti dar vieno populiaraus vaikiško brendo „Angry Birds“ veiklą.
„Angry Birds“ nunyko, nes pradėjo dalyti franšizes visiems. Taip, per trumpą laiką jie užsidirbo gerus pinigus. Čia reikia skaičiuoti, kas atneša daugiau pinigų – ar per trumpą laiką brendus dedant ant visko ir po to jį sunaikinant, ar per ilgesnį laiką uždirbti mažesnius pinigus. Čia masių nuojauta svarbesnė už skaičiavimus“, – įsitikinęs marketingo strategijos ekspertas.
L.Šimonio teigimu, „Kakės Makės“ vardas vaikus traukia dėl to, kad yra juokingas ir gerai įsimenantis, o tėvams knygos apie šią veikėją taip pat imponuoja, nes gali pasitarnauti kaip gera edukacinė literatūra auginant vaiką.
Perka ir pati kūrėja
Kakę Makę į pasaulį išleidusi rašytoja L.Žutautė teigia besidžiaugianti veikėjos žygiu į prekių lentynas, bet pridūrė, kad paaiškinti jos populiarumo negali.
„Jei galėčiau paaiškinti šį fenomeną, turbūt sukurčiau dar keletą tokių personažų“, – sakė rašytoja.
L.Žutautė tikino ir pati perkanti „Kakės Makės“ prekės ženklu pažymėtą produkciją, nes nori žinoti, kam šis ženklas atstovauja.
Tačiau rašytoja nepanoro atskleisti, ar „Kakės Makės“ ženklu pažymėtų dešrelių ir sūrelių pardavimai prisideda prie jos piniginės storėjimo.