Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kanados ekonomika per pirmuosius tris 2021 metų mėnesius ūgtelėjo 5,6 proc.

Kanados ekonomika per pirmuosius tris 2021 metų mėnesius ūgtelėjo 5,6 proc. metine išraiška, antradienį pranešė vyriausybinė statistikos agentūra.
Torontas
Torontas / THE CANADIAN PRESS/Nathan Denette nuotr.
Temos: 2 Kanada Ekonomika

Ekonomikos stiprumą iš dalies lėmė žemos hipotekos normos, skatinančios didelę būsto paklausą, tolesnė valstybės pagalba namų ūkiams ir verslui bei pagerėjusi padėtis darbo rinkoje, sakoma Kanados statistikos pranešime.

Visgi šis rodiklis buvo maždaug procentiniu punktu mažesnis, nei tikėjosi analitikai.

Tuo tarpu patikslinti į didesnę pusę duomenys parodė, kad 2020 metų ketvirtąjį ketvirtį bendrasis vidaus produktas (BVP) ūgtelėjo 9,3 procento.

„Kanados ekonomikai žiemą pavyko išvengti COVID-19 atvejų šuolio vien tam, kad pavasarį užkluptų sunkesnė tos pačios ligos banga“, – sakoma CIBC analitikas Avery Shenfeldas.

Vis dėlto pirmąjį ketvirtį augimas buvo „sveikas“, pažymėjo analitikas, nurodydamas didelį kainų prieaugį, o kelionių į užsienį atsisakę kanadiečiai padėjo paskatinti „vartotojų išlaidas šalies viduje“.

Remiantis Kanados statistikos duomenimis, ekonomiką pagreitino staigus Kanadoje naudojamų ir eksportuojamų statybinių medžiagų ir energijos kainų padidėjimas, taip pat ūgtelėjęs darbo užmokestis, ypač statybų, informacijos ir kultūros sektoriuose.

Investicijos į būstą toliau augo trečią ketvirtį iš eilės, skatindamos ekonominį atsigavimą, tačiau kanadiečių būsto paskolų apimtis išaugo dešimtis milijardų dolerių.

Išlaidos naujoms transporto priemonėms, kompiuteriams, žaidimams, žaislams ir pomėgiams, taip pat sporto ir stovyklavimo įrangai išaugo, tačiau sumažėjo išlaidų dalis drabužiams ir avalynei.

Kadangi pandemijos metu vartotojai praleido daugiau laiko namuose, padidėjo ir išlaidos maistui bei alkoholiniams gėrimams.

A.Shenfeldas pažymėjo, kad kanadiečiai per pandemiją sukaupė nemažai santaupų – per pirmąjį ketvirtį jos padidėjo 13 proc., tačiau „šie pinigai dar nėra išleisti“, nes visuomenės sveikatos apribojimai vis dar galioja didelėje šalies dalyje

„Investuotojai jau žvalgosi į antrąjį ketvirtį, tikėdamiesi, kad vakcinacijos kampanija antroje metų pusėje vėl atvers kelią į daug spartesnį augimą“, – mano A.Shenfeldas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais