15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Kantar“: reklamos rinka pernai augo 3 proc.

Lietuvos reklamos rinka pernai augo 3 proc. iki 119,5 mln. eurų, tačiau koronaviruso epidemija koreguoja šių metų prognozes, praneša tyrimą atlikusi bendrovė „Kantar“. 
Reklaminiai stendai Vilniaus gatvėse
Reklaminis stendas / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.
Temos: 2 Rinka Reklama

„Dar kovo pradžioje reklamos rinkos ekspertai prognozavo 3,8 proc. augimą šiais metais, tačiau netikėtai kortas sumaišius pandemijai, pasigirsta kalbų, kad kai kurių kanalų reklamos pajamos gali trauktis ir iki 60 proc.“, – pranešime sako „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Vienam šalies gyventojui pernai teko 43 eurai reklamos žiniasklaidoje išlaidų. Pernai labiausiai augo išlaidos vidaus reklamai (augo 18,2 proc.), internetui (9,5 proc.) ir radijui (7,6 proc.). Lauko reklamos išlaidos didėjo 3,8 proc.

Didžiausią dalį reklamos tradiciškai užsitikrino televizija, tačiau palyginti su 2018 metais, ši dalis šiek tiek sumažėjo iki 43,8 proc. visos reklamos rinkos. Antroje vietoje – interneto reklama, užimanti beveik penktadalį (19,2 proc.). Lauko reklamai tenka daugiau kaip dešimtadalis rinkos (11,5 proc.), nedaug jai nusileidžia radijo reklamos dalis (9,5 proc.).

Spauda pasidalija dar po maždaug 7 proc. rinkos (7,1 proc. žurnalai ir 6,8 proc. laikraščiai). Kino ir vidaus reklamai tenka po 1,1 proc. rinkos.

Pasak G.Juronienės, reklamos rinkos mažėjimą gali lemti ir tai, kad Lietuvoje kone 95 proc. prekybos tinklų ir vaistinių reklamos iki šiol buvo akcijos, kurios socialinės izoliacijos periodais nėra skatintinos.

Vis dėlto ekspertė atkreipia dėmesį, kad drastiški reklamos nukarpymai gali apsunkinti prekės ženklų galimybes atsigauti po pandemijos etapo.

„Iš „Kantar“ tyrimų po 2008 metų krizės, matome, kad prekės ženklai išnykę iš TV reklamos akiračio 6 mėnesiams, fiksavo 39 proc. kritusį prekės ženklo žinomumą, taip pat tokiu atveju smarkiai smunka ir kiti pardavimus lemiantys parametrai“, – sakė G.Juronienė.

Jos teigimu, interneto kanalų sunkmetis gali taip smarkiai nepaliesti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais