„Pandemijos laikotarpiu, o vėliau prasidėjus karui taip pat daug imta kalbėti apie krizę, drastiškus biudžetų pokyčius, mažėsiantį vartojimą. Vis dėlto kol kas skaičiai rodo reklamos rinkos atsparumą. (...) Pernai metų pradžioje 2022-iesiems prognozuotas pusės procento augimas, tačiau realybėje rinka augo beveik dešimtadaliu“, – pranešime sakė „Kantar“ media ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė Giedrė Juronienė.
Pernai labiausiai – 17,6 proc. augo išlaidos interneto reklamai – jos siekė 27,4 mln. eurų, televizijos reklamos vertė per metus padidėjo 9,1 proc., iki 59,8 mln. eurų, radijo reklama – beveik dešimtadaliu iki 12,3 mln. eurų, lauko reklama išlaikė ankstesnes apimtis – 13,5 mln. eurų.
Laikraščių ir žurnalų reklamos segmentas kasmet mažėja, spauda išlaiko apie dešimtadalį – 12 mln. eurų vertės reklamos biudžetą, tačiau yra nuomonių, kad į žurnalų auditoriją šiemet gali labiau atsigręžti ieškantys naujo būdo pasiekti savo auditoriją, teigia „Kantar“.
Šiemet rinkai prognozuojamas 3,6 proc. augimas, rodo reklamos ekspertų apklausa. Iš didžiųjų segmentų labiausiai (11,4 proc.) turėtų augti interneto reklama, televizijos ir lauko reklamai numatomas 5-6 proc. augimas, radijo – apie 3,6 proc.
„Kantar“ tyrimą atliko pagal savo 2022 metų reklamos monitoringo duomenis, šiemet kovą apklaususi rinkos dalyvius, žiniasklaidos planavimo agentūras, šalies komercines televizijas, radijo stotis, interneto žiniasklaidos asociaciją, didžiausius interneto paslaugų teikėjus, lauko reklamos agentūras, kino ir vidaus reklamos davėjus. Į duomenis nėra traukiamos tiesioginės reklamdavių reklamos išlaidos.