Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 03 02 /13:21

Karas Ukrainoje jau smukdo Lietuvos turizmo verslą

Rusijos karinė invazija į Ukrainą ir Vakarų šalių bei Rusijos oro erdvės uždarymas jau paveikė Lietuvos turizmo verslą – jo atstovai sako, kad sumažėjo vasaros kelionių pardavimai, be to, maždaug ketvirtadaliu smuko turistų srautas į Lietuvą.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

„Ypatingai iš tolimųjų šalių, taip pat vadinamosios senosios Europos rinkų atšaukiamos rezervacijos – praktiškai gegužės mėnesio keliones į mūsų regioną jau nuėmė“, – BNS teigė Nacionalinės turizmo verslo asociacijos vadovė ir kelionių agentūros „Estravel“ vadovė Žydrė Gavelienė.

„Kol kas sunku įvardinti apimtis ir nuostolius, tačiau gegužis būdavo Lietuvos turistinio sezono, kuris paprastai trunka apie penkis mėnesius, atidarymas. Realiai 20-25 proc. jau praradome, tačiau noriu tikėti, kad šią situaciją dar galime bendromis pastangomis pataisyti“, – pridūrė ji.

Kitos – Lietuvos kelionių verslo asociacijos – prezidentė ir bendrovės „Best servis“ vadovė Jolita Maslauskaitė-Targonskienė sako, kad kiekviena suirutė pasaulyje pristabdo keliautojų planus. Ji teigia pastebinti, kad išaugo skrydžių bilietų pirkimas artimiausioms kelionėms į vieną pusę, tačiau poilsinių kelionių pirkimas yra sumažėjęs.

„Šiuo metu yra didžiulis susidomėjimas skrydžių bilietais, iš Lietuvos praktiškai iššluotos visos kryptys išvykimams. (...) Žmonės perka dažniausiai bilietus į vieną pusę“, – BNS sakė J.Maslauskaitė-Targonskienė.

Vėliau BNS paklausta, kokiais duomenimis ji grindžia šį savo teiginį, J.Maslauskaitė-Targonskienė sakė stebinti bilietų paieškos internetines svetaines, pavyzdžiui, wizzair.com. Iš pradžių ji minėjo kalbanti daugiau nei 30 narių turinčios asociacijos vardu, vėliau teigė, kad tai jos subjektyvi nuomonė.

Jos teigimu, stebima, jog vasaros kelionių pardavimai šiuo metu sumažėję apie 80 procentų.

„Kovo mėnuo yra pats metas įsigyti kelionę, pavyzdžiui, balandžio mėnesiui, šiuo metu turėdavom daug užklausimų. Kol kas žmonės stebi situaciją. Kiek yra parduota su išankstiniais pardavimais rudenį, yra daugybė rezervacijų ir labai bijau, kad atėjus laikui vėl prasidės atšaukinėjimai“, – teigė J.Maslauskaitė-Targonskienė.

Tuo metu Ž.Gavelienės teigimu, nors šalies turizmo agentūros sulaukia nemažai gyventojų užklausų dėl suplanuotų atostogų kelionių, masinių atšaukimų nėra.

„Žmonės klausia ir skambina, ką daryti, tai mes remiamės Užsienio reikalų ministerijos ir tų šalių, į kurias vykstame, bei oro bendrovių rekomendacijomis. Kol kas jokių signalų, kad reikėtų vieną ar kitą kryptį sustabdyti ar atšaukti, to nėra“, – sakė Ž.Gavelienė.

Pasak jos, kilus karui Ukrainoje įvažiuojamasis turizmas turi daugiau iššūkių ir klausimų nei išvažiuojamasis.

„Prie tokio masto karo realiai kol kas išvažiuojamasis turizmas važiuoja savo vaga – visi turizmo ekosistemos dalyviai – viešbučiai, aviakompanijos, turizmo agentūros – vieni kitus padrąsiname sakydami, kad nereikia stabdyti ekonomikos. Kažkokios panikos ar atšaukinėjimų nėra, išskyrus tą regioną, virš kurio skraidyti negalima“, – sakė turizmo asociacijos vadovė.

„Taip, tam tikri skrydžiai į kurortinius regionus šiek tiek pailgės, tačiau ne tiek, kad keliautojai atsisakinėtų kelionių“, – pridūrė Ž.Gavelienė.

Pasak Ž.Gavelienės, socialinių tinklų amžiuje ir nuo Lietuvos žmonių komunikavimo priklausys, kiek į šalį atvyks turistų.

„Šiandien yra svarbu tinkamai ir aiškiai komunikuoti, kad šalis yra saugi, o turizmas geriausiai formuoja šalies įvaizdį ir skleidžia taiką. Praktiškai nuo kiekvieno Lietuvos piliečio komunikacijos priklausys, kiek šalis turės turistų šiais ir kitais metais“, – sakė Ž.Gavelienė.

„Nors esame NATO ir ES nariai – tai yra, labai apsaugoti, vis dėlto geografiškai esame labai arti karo įvykių ir jeigu nevykdysime efektyvios komunikacijos, tikrai mūsų regionas patirs didelius nuostolius ir čia reikės didelės valstybės pagalbos“, – pabrėžė ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos