„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kataro kova su izoliacija: verslininkas lėktuvais į Dohą skraidina 4 tūkst. karvių

Dohos verslininkas į 60 lėktuvų „susodino“ 4 tūkst. karvių ir skraidina jas į Katarą – ten kurs pieno pramonę. Tai yra jo būdas kovoti su Saudo Arabija, rašo „Bloomberg“.
Karvė
Karvė / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Ginčas tarp Kataro ir jos kaimynių sutrikdė prekybą, išskyrė šeimas ir taip dėl protesto paskatino vieną Kataro verslininką atsivežti 4 tūkst. karvių. Jis, žinoma, taip pat pamatė galimybę užsidirbti, nes Katare jau trūksta šviežio pieno.

Moutazas Al Khayyatas 590 kilogramų sveriančius gyvulius pirko Australijoje ir JAV. Norint juos atskraidinti į Katarą prireiks 60-ies „Qatar Airways“ kompanijos skrydžių.

„Laikas dirbti Katarui“, – sakė verslininkas.

Tai yra nepaklusnumo žinutė, mums nereikia kitų. Mūsų vyriausybė pasirūpino, kad mes nejaustume jokių trūkumų, ir mes esame už tai dėkingi. Mes nebijome. Niekas nuo alkio nemirs, – sakė Umm Issa.

Kataras kaimynių, kurioms diriguoja Saudo Arabija, yra kaltinamas teroristinių organizacijų rėmimu. Kataro izoliacija prasidėjo birželio 5 dieną, ir turtingiausia pagal BVP vienam žmogui valstybė buvo priversta atidaryti naujus kelius maisto prekių, statybinių ir kitų medžiagų importui. Centrinio banko teigimu, vietos ir tarptautiniai sandoriai vyksta įprastai.

Į Katarą buvo atskraidinti turkiški pieno produktai, pakeliui yra Irano vaisiai ir daržovės. Taip pat pradėta kampanija už namie augintų produktų pirkimą. Parduotuvėse prie pieno produktų atsirado Kataro vėliava ir ženklai. Vienas jų sako: „Kartu mes remiame vietos gamybą.“

„Tai yra nepaklusnumo žinutė, mums nereikia kitų. Mūsų vyriausybė pasirūpino, kad mes nejaustume jokių trūkumų, ir mes esame už tai dėkingi. Mes nebijome. Niekas nuo alkio nemirs“, – sakė pieno produktus prekybos centre dėliojanti vyriausybės samdoma Umm Issa.

Pieno produktai į Dohą iki šiol keliaudavo iš Saudo Arabijos. Tačiau pieno upės išseko, kai Saudo Arabija, Jungtiniai Arabų Emyratai ir du sąjungininkai nutraukė transporto ryšius su šalimi, kuri kas savaitę išleidžia 500 mln. dolerių stadionų ir metro statybai prieš Pasaulio futbolo taurę 2022 metais.

M.Al Khayyato pagrindinis verslas yra statybos – vyrui priklauso įmonė, kuri Katare pastatė didžiausią prekybos centrą, taip pat jis vysto žemės ūkį 50 kilometrų į šiaurę nuo Dohos. Maisto saugumas yra Kataro prioritetas, mat valstybė siekia padaryti ekonomiką mažiau priklausomą nuo vadinamųjų naftos dolerių.

Lauke, kurio dydis yra maždaug kaip 70 futbolo stadionų, stovi nauji tvartai ir yra užželdintos dvi eilės šviežios žolės. Čia gaminamas avių pienas ir mėsa, o planai jūra atsivežti karvių brandinti jau anksčiau. Tačiau dabar dėl Kataro izoliacijos projektas vykdomas greičiau.

Šviežias karvių pienas bus pradėtas gaminti jau mėnesio pabaigoje, o ne rugsėjį, kaip kad planuota anksčiau, ir iki liepos vidurio šios karvės patenkins trečdalio Kataro pieno poreikį, aiškino M.Al Khayyatas.

Vietos karvėms jau yra paruoštos. Tiesa, dėl jų skraidinimo projektas bus net 5 kartus brangesnis – kainuos 8 mln. dolerių.

„Niekas nejaučia krizės kasdienybėje. Vyriausybė dirba labai sunkiai, kad nebūtų jokio efekto“, – kalbėjo verslininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs