Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kauno oro uostas nežada sustoti – iki 2013 metų laukiama per 30 mln. litų investicijų ir rekordinio keleivių skaičiaus

Vienas sparčiausiai keleivių pervežimo srityje augančių Europos oro uostų – tarptautinis Kauno oro uostas – nežada sustoti. Šiemet ketinama pervežti rekordinį keleivių skaičių – 900 tūkst. (palyginimui, 2004 m. – 27 tūkst., 2009 – 457 tūkst. keleivių), o artimiausiais metais sulaukti per 30 mln. Lt investicijų. Taip optimistiškai kalbėjo Karmėlavoje įsikūrusio Kauno oro uosto darbuotojai žurnalistams surengtoje ekspedicijoje. Tiesa, gabenamais įspūdingais krovinių kiekiais uostas pasigirti negali.
Kauno oro uosto vizija 2030 m.
Kauno oro uosto vizija 2030 m. / KUN nuotr.

Jau yra pasirašytos šios investicinės sutartys dėl plėtros Kauno oro uosto teritorijoje:

– „Aviabaltika“ sraigtasparnių techninės priežiūros ir remonto bazė. Investicijos dydis 3 mln. litų, 30 naujų darbo vietų;
– Aviakompanijos „DOT LT“ mokymų mokymų klasė su ATR-42 ir ATR-72 lėktuvų tipo skrydžio imitatoriumi. Investicijos dydis – 0,5 mln. litų;
– Norvegijos investicijų bendrovė „Alsco AS“, kartu su partnere bendrove „Air Hotel“ statys ekonominės klasės 90 kambarių viešbutį. Investicijos dydis – 14 mln. litų;
– Aviakompanijos „Ryanair“ lėktuvų techninio aptarnavimo centras. Investicijos dydis 12 mln. litų, 60 naujų darbo vietų;
– „FL Technics“ orlaivių techninės priežiūros ir remonto bazė.

Visus projektus tikimasi baigti 2013 m. Ypač įspūdingai turėtų atrodyti maždaug 8 tūkst. kv. metrų ploto ir 37 metrų „Ryanair“  techninio aptarnavimo centras, kuriame vienu metu tilps net 5 lėktuvai. Didžiulis angaras iškils greta jau veikiančio pigių skrydžių bendrovės techninio centro, kuriame telpa vienas lėktuvas. Statybų pradžia numatyta liepos 6 d.

„Esame nusiteikę optimistiškai, nes Kaune yra bene geriausio meteorologinės sąlygos Baltijos šalyse. Pernai pas mus buvo nukreipti 32 lėktuvai, negalėję dėl blogų oro sąlygų leistis kitur. Tai, be abejo, yra papildomi pinigai oro uostui“, – sakė valstybinės įmonės „Kauno aerouostas“ komercijos vadovė Jūratė Baltrušaitytė.

Kauno oro uostas taip pat yra puikiai pasiekiamas keleiviams. Skaičiuojama, kad per 2 valandas Karmėlavą galėtų pasiekti apie 3,5 mln. žmonių iš Lietuvos ir aplinkinių šalių. Tai – geriausias rezultatas Baltijos šalyse.

J.Baltrušaitytė viliasi, kad į Kauną įžengs ir daugiau aviakompanijų. Šią vasarą numatomas bandomasis reguliarus reisus į Reikjaviką (Islandija). Vasaros sezono maršrutų tvarkaraštyje taip pat numatyti skrydžiai į Palmą de Maljorką, Maltą, Kiprą, Dubliną, Londoną (Stanstedą, Getviką, Lutoną), Liverpulį, Lydsą Bradfordą, Rygą, Frankfurtą Haną, Birmingemą, Briuselį, Bristolį, Oslą, Tamperę, Stokholmą, Edinburgą, Alikantę, Rodą, Kosą, Maskvą.

Nors viskas piešiama labai šviesiomis spalvomis, kol statybos neprasidėjo ir žadėti milijonai neinvestuoti, naujos aviakompanijos neatėjo – viskas yra tik gražūs planai.

Be to, tęsiasi ginčas dėl Kauno oro uosto detaliojo plano perdarymo. 2011 m. rugsėjį priimtas sprendimas yra apskųstas Kauno apygardos administraciniam teismui. Teigiama, kad dabartinis detalusis planas yra patvirtintas pažeidžiant Teritorijų planavimo įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių detaliojo planavimo procedūrą, nuostatas, todėl yra neteisėtas ir naikintinas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai