Į tokius pokyčius reagavo pirkėjai. Pavyzdžiui, prekybos tinkle „Maxima“ kavos paklausa per metus susitraukė apie 7 proc., pirmadienį rašoma dienraščio „Lietuvos rytas“ priede „Vartai“.
„Jeigu kaina išauga 10 litų, niekas to nebesušvelnins. Tada kava perkama dažniausiai tik per nuolaidų akcijas“, – įsitikinęs „Norfos“ tinklo atstovas Darius Ryliškis.
Pasak „Rimi“ atstovės Ramintos Stanaitytės-Česnulienės, tinkle beveik kas antra nupirkta kavos pakuotė buvo įsigyta per akcijas. Labiausiai išaugo pigiausios kavos pardavimas.
Praėjusį lapkritį pusės kilogramo pakuotė vienos populiariausių kavos rūšių Lietuvos prekybos centruose kainavo 15,99 lito, vasarą kaina stryktelėjo iki 24,99 lito ir nors dabar įsimesti pakuotę į pirkinių krepšį kainuoja mažiau – 19,99 lito, prekybininkai ir tiekėjai nežada, kad kaina gali dar labiau susitraukti.
Ekonomikos analitikų prognozės palankesnės – pasaulio biržose kotiruojama kava pagal kainos grafikus dar turėtų leistis žemyn. Kaip ir kakava. O arbata per metus parduotuvių lentynose pabrango keliais procentais.