Kelionė į Libaną įkvėpė verslą Vilniaus širdyje – falafelių restoraną

Idėja steigti vegetarišką restoraną Antonui Tarejevui kilo su šeima keliaujant po Libaną. Itin skanių falafelių ir humuso ten galima paragauti kone ant kiekvieno kampo ir vyrui dingtelėjo mintis – o Vilniuje? Taip A.Tarejevas atrado nišą ir pradėjo kurti planus, kaip atverti greito vegetariško maisto restoraną „Zatar“ sostinėje.
„Zatar“
„Zatar“ / „Zatar“ nuotr.

Gyvenimo būdas

A.Tarejevas pasakoja, kad konkretaus tikslo – tapti pačiam sau darbdaviu – niekada neturėjo. Verslą „Zatar“ vadovas labiau įvardija kaip gyvenimo būdą. „Sunkiai įsivaizduoju kitokį savo gyvenimą. Man darbas teikia malonumą, nes pasirenku daryti tai, kas man patinka“, – ryžtingai kalbėjo verslininkas. Aišku, pasak A.Tarejevo, prie žodžio „patinka“ neretai atsiranda ir „reikia“, tačiau kai vienas su kitu dera, požiūris į darbą yra visiškai kitoks.

Didžiulę atsakomybę, riziką ir nežinomybę man atsveria pati laisvė kurti verslą.

„Didžiulę atsakomybę, riziką ir nežinomybę man atsveria pati laisvė kurti verslą“, – teigė A.Tarejevas. Tiesa, jis prisipažino iki falafelių ir humuso restorano Vilniaus centre panašios veiklos patirties neturėjęs. „Būtent šioje srityje dirbti neteko, tačiau su mokesčiais, renginių organizavimu, dizainu susidurti teko, ir visai nemažai“, – pridūrė vadovas.

Kelionės įkvėpimas

Įkurti vegetariško greito maisto restoraną sostinėje A.Tarejevą įkvėpė kelionė į Libaną. „Mintis atidaryti vegetarišką bistro gimė labai spontaniškai. Po Libaną keliavome su šeima ir valgėme nemažai falafelių ir humuso, kurie ten kone visur buvo labai skanūs“, – pasakojo verslininkas. Jo teigimu, natūraliai ir kilo mintis – ar yra kur jų paragauti Vilniuje?

Greito vegetariško maisto bistro, kavinių ar restoranų rasi kone visose Vakarų Europos šalyse, jos yra gana populiarios, tačiau Vilniuje nieko panašaus nebuvo. Taigi A.Tarejevo galvoje ir pradėjo kirbėti pirmieji „Zatar“ planai.

asmeninio arch. nuotr./ Antonas Tarejevas
asmeninio arch. nuotr./ Antonas Tarejevas

A.Tarejevo tikslas nebuvo įkurti tik pirmąją tokio tipo kavinę sostinėje, verslininkas norėjo, kad falafeliai būtų tokie geri, kokių teko ragauti kelionėje. A.Tarejevas verslą kūrė ne vienas, o su kompanione Rūta Zalieckienė. Vyro teigimu, įgyvendinimo link pajudėti padėjo būtent sujungus jėgas.

Su kokiais sunkumais teko susidurti? „Sudėtingiausia turbūt buvo parašyti verslo planą, patiems ištirti rinką ir rasti tinkamas patalpas“, – išvardijo „Zatar“ vadovas. Savaime aišku, ir išspręsti finansinius klausimus – naujai įkurtai kavinei reikėjo ir įrangos, ir inventoriaus, o tai reikalauja nemenkų finansinių išteklių, todėl įmonei teko galvoti apie išorinį finansavimą.

Skolinti jaunų įmonių veiklos pradžiai Lietuvos bankai nėra linkę, tokiu atveju šie neretai prašo užstato, tačiau tik veiklą pradėjusioms bendrovėms nelengva gauti ir jį. Šį klausimą „Zatar“ išsprendė pasinaudojusi „Invega“ (UAB „Investicijų ir verslo garantijos“) garantija, kuri bankui atstoja dalį prašomo užstato.

Greito vegetariško maisto bistro, kavinių ar restoranų rasi kone visose Vakarų Europos šalyse, tačiau Vilniuje nieko panašaus nebuvo.

Greito vegetariško maisto bistro, kavinių ar restoranų rasi kone visose Vakarų Europos šalyse, tačiau Vilniuje nieko panašaus nebuvo.

„Invega“ gali garantuoti pirmos paskolos dalies grąžinimą kredito įstaigai iki 80 proc. paskolos sumos. Likusios negarantuotos paskolos dalies grąžinimą kredito įstaiga užsitikrina verslo subjekto pasiūlytais užstatais, įsikeisdama už paskolos lėšas įsigyjamą turtą.

Tam, kad būtų galima suteikti kuo daugiau garantijų, buvo įsteigtas Garantijų fondas, finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Trūksta tik drąsos

Tuos, kurie bent kiek svajoja apie savo verslą, A.Tarejevas ragino tiesiog išdrįsti žengti pirmus žingsnius. „Reikia daryti tai, ką mėgsti daryti. Taip pat svarbu mėgti priimti iššūkius, mokytis ne tik iš savų, bet ir iš kitų klaidų, nuosekliai ir daug dirbti. Mokėti mėgautis gyvenimu ir tikėti savo idėjomis“, – ko reikia norint pasiekti užsibrėžtą tikslą, vardijo verslininkas.

„Zatar nuotr./„Zatar“
„Zatar nuotr./„Zatar“

Pasak „Zatar“ vadovo, labai svarbu turėti išskirtinę idėją, mokėti prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos, klientų poreikių. „Sėkminga rinkodara ir individualus požiūris, kas, mano manymu, yra svarbiausia, yra raktiniai sėkmingo verslo elementai“, – tikino pašnekovas.

A.Tarejevas teigė, kad Lietuvos verslo ekosistema šiuo metu tikrai palanki. „Lietuvoje kasmet kuriama tūkstančiai naujų įmonių, jų skaičius vis auga. Tai rodo pozityvų požiūrį į verslumą. Džiugu, kad Lietuvos nebekamuoja posovietinis „verslininkas lygu spekuliantas“ sindromas, daugiau žmonių tiki savo idėjomis ir išdrįsta ką nors daryti“, – kalbėjo A.Tarejevas.

„Zatar“ vadovo manymu, dar labiau paspartinti įmonių kūrimosi procesą turėtų naujų technologijų diegimas. „Apie gerą verslui aplinką, manau, byloja ir didelių užsienio bendrovių atkeliavimas į Lietuvą“, – teigė A.Tarejevas ir pridūrė, kad jei ko ir trūksta, tai dar trupučio drąsos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis