Tad daliai sunkiasvorio transporto kelių naudotojo mokesčiai gali išaugti kone dvigubai.
Vokietijos krovinių gabenimo ir logistikos asociacija skaičiuoja, kad daugiausia mokesčiai padidės „Euro VI” standarto, daugiau nei 18 tonų sveriančioms ir bent 5 ašių transporto priemonėms, kurioms už vieną kilometrą gali tekti mokėti net 80 proc. brangiau – nuo dabar apytiksliai mokamo 0,19 iki 0,35 Eur už kilometrą.
„Euro V” standarto transporto priemonėms, kurios sveria daugiau nei 18 tonų ir turi bent 5 ašis už vieną kilometrą teks sumokėti beveik 70 proc., o „Euro IV” standarto transporto priemonėms – kiek daugiau nei 60 proc brangiau.
Kaip pastebi Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava” generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, augantys kelių mokesčiai Vokietijoje Lietuvos vežėjų veiklą palies labai greitai, kadangi šia kryptimi važiuoja viena didžiausių Lietuvoje registruotų sunkiasvorių transporto priemonių dalių.
„Jeigu Vokietija pakels kelių mokestį, tai ženkliai palies Lietuvos vežėjus, nes ši šalis yra viena pagrindinių krypčių mūsų šalies sunkiasvoriam transportui. Svarbiausia, kad to, kas vyksta kitose šalyse mes niekaip nepakeisime, tad norėdami, jog pasekmės būtų kuo švelnesnės, privalėsime dar intensyviau dirbti ties problemomis, kurias turime Lietuvoje. Pavyzdžiui, spręsti nelegalios vairuotojų nuomos problemą, persvarstyti šiuo metu taikomas kvotas vairuotojams iš trečiųjų šalių ar koeficiento sistemą, kuri išskirtinai transporto sektoriuje ženkliai augina MMA. Tik tokiu atveju našta Lietuvos vežėjams bus mažesnė”, – įsitikinęs Z.Buivydas.
Vokietija nėra vienintelė, kuri planuoja kelti kelių mokesčius. Nuo kitų metų mokesčiai už magistralinių kelių naudojimą didės ir pačioje Lietuvoje. Planuojama, kad maksimalus metinis tarifas sieks beveik 3,1 tūkst. eurų, arba 4 kartus daugiau nei dabar.