Iš viso inkasatoriai Lietuvoje turi išvežioti 114 tonų eurų kupiūrų ir 1749 tonas monetų. Kokiomis sumomis vežiojami kroviniai, neatskleidžiama dėl saugumo.
Visą lapkritį vyksta eurų pervežimas iš Lietuvos banko saugyklos į inkasavimo įmonių saugyklas. Vienas iš paskutiniųjų krovinių keliauja ketvirtadienį į „Eurocash1” saugyklą.
„Šiuo metu nemaža dalis grynųjų eurų, kuriuos mes turėsime išvežioti, jau yra atgabenti iš Lietuvos banko į mūsų saugyklas. Grynieji pinigai yra ruošiami tolesniam etapui – pervežimui į verslo įmones pagal sudarytas išankstinio grynųjų eurų pristatymo sutartis“, – 15min.lt pasakojo „Eurocash1“ direktorius Vytautas Labeckas.
1863 – tiek tonų eurų po Lietuvą turi išvežioti inkasatoriai.
Gruodžio pirmąją prasidės eurų išvežiojimas iš inkasatorių saugyklų į juos užsisakiusias verslo įmones bei bankomatus.
„Verslininkai yra suinteresuoti gauti eurų likus kuo mažiau laiko iki euro įvedimo, kad savo įmonėse juos reikėtų saugoti kiek įmanoma trumpiau. Tad intensyviausias eurų vežimo įmonėms laikotarpis prasidės maždaug nuo gruodžio vidurio ir tęsis iki pat gruodžio 31 dienos“, – pasakojo V.Labeckas.
Daugiausia pinigai bus vežami į Lietuvos didmiesčius, tačiau „Eurocash1“ turi užsakymų ir iš Naujosios Akmenės ar kitų tolimiausių Lietuvos kampelių.
Intensyviausias eurų vežimo įmonėms laikotarpis prasidės maždaug nuo gruodžio vidurio ir tęsis iki pat gruodžio 31 dienos.
„Klientai užsakinėja atvežti nuo 200 eurų iki keliasdešimt tūkstančių eurų į vieną vietą“, – pasakojo V.Labeckas.
iš Lietuvos banko į inkasacijos įmonę keliaujančius eurus lydi policija.
„Krovinį veža keli mūsų inkasatoriai, kurie yra ginkluoti ir aprūpinti kitomis specialiomis priemonėmis. Automobilyje yra įrengtos sekimo ir aliarmo mygtukas sistemos. Taip pat visus šiuos krovinius lydi ir saugo policijos spec. pajėgos“, – pasakojo V.Labeckas. Be to, visi vežami pinigai yra apdrausti – juos draudžia „Lloyds“ draudimo bendrovė.