„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ketvirtį amžiaus stiklo plėveles gaminančios įmonės vadovė: „Verslas – kaip sportas“

Gaminti stiklo plėveles Arvydas Šiaudvytis nusprendė prieš 25-erius metus. Verslai Lietuvoje tada buvo tik pradėję įsisukti. Mintis žengti būtent tokia kryptimi atsirado tikslingai beieškant naujos nišos, ji buvo rasta Čekijos statybos verslo parodoje – ten pastebėtos stiklo plėvelės Lietuvoje tuomet dar buvo egzotika. Nuo nulio kadaise pradėjusi įmonė dabar generuoja milijonines apyvartas. O jos direktorė Živilė Vaitkūnienė įvardija vieną didžiausių sėkmės paslapčių – ilgalaikius ryšius su JAV.
Stiklo plėvelių klijavimas
Stiklo plėvelių klijavimas / „Aša“

Verslas – kaip sportas

Stiklo plėveles gaminančios įmonės direktorė Ž. Vaitkūnienė pasakoja, kad bendrovė „Aša“ skaičiuoja jau 25-metus. Prieš ketvirtį amžiaus, vos atsiradus verslo ekonomikai Lietuvoje, įmonę „Aša“ įkūrė Arvydas Šiaudvytis. Verslas buvo pradėtas visiškai nuo nulio, o užaugo iki milijoninių apyvartų, dabar džiaugiasi vadovė.

Paklausta, ar pradėti verslą tais laikais buvo didelis iššūkis, Živilė tikino, kad noras judėti vedė į priekį, todėl viskas atrodė gana paprasta. „Pradžia buvo paprasta. Buvo noras veikti, taigi beliko pasidairyti, ko čia ėmusis, tad sprendimas buvo klasikinis – nuvažiuoti į užsienio parodą ir pasidairyti“, – kaip buvo ieškota verslo nišos, pasakojo pašnekovė.

„Aša“/Stiklo plėvelių klijavimas
„Aša“/Stiklo plėvelių klijavimas

„Statybos verslo parodoje Čekijoje akį patraukė tuomet Lietuvoje nematytas ir negirdėtas produktas – stiklų plėvelės. Gal ekonomisto išsilavinimas, o gal verslininko gyslelė, nulėmė apsisprendimą apsistoti ties šiuo išskirtinai nišiniu produktu“, – kaip apčiuopė verslo gyslelę, prisiminė direktorė.

Kas pasakys, kad svarmenys yra lengvi, arba kelios iš eilės treniruotės yra lengvos? Bet salės pilnos sportuojančių žmonių, kurių varu niekas ten neatvarė.

Pirmųjų žingsnių sunkiais Živilė pavadinti negalėjo, anot jos, versle – kaip sporte. „Kas pasakys, kad svarmenys yra lengvi, arba kelios iš eilės treniruotės yra lengvos?

Bet salės pilnos sportuojančių žmonių, kurių varu niekas ten neatvarė, be to, dar ir šypsodamiesi bei maloniai nuvargę jie išeina iš salės... Ir galų gale – būna patenkinti savo pasiektais rezultatais. Tiesa, jie pasirodo ne iškart“, – sportą su verslu lygino moteris.

Reikia pripažinti, kad pirmieji žingsniai nebuvo sotūs, teigia verslininkė, o laikui bėgant rezultatai ateina: „Ilgus metus darbas buvo švietėjiško pobūdžio straipsniai, parodos, laboratoriniai bandymai. Tik po kurio laiko įdirbis pradėjo nešti rezultatus.“

Živilė neabejoja, kad pasiektum rezultatų, reikia įdėti daug darbo bei mokėti ir turėti kantrybės jų laukti.

Ilgalaikiai santykiai

Vienas iš itin svarbių klausimų, siekiant plėtoti verslą, Ž.Vaitkūnienės teigimu, yra išorinis finansavimas. Šis klausimas buvo itin aktualus po krizės, tačiau jį išspręsti padėjo „Invegos“ siūlomos finansinės priemonės. „Tada bankai kurį laiką ypač atsargiai žiūrėjo į verslo kreditavimą, tad „Invegos“ teikiamos paskolų garantijos, kurios atstoja dalį užstato, leido abiem pusėms – tiek bankui, tiek įmonei – jaustis ramiems. Mūsų įmonei „Invegos“ pagalba leidžia garantuoti apyvartines lėšas. Mūsų versle yra itin ryškus sezoniškumas, tad prieš naujo sezono pradžią reikia sukaupti nemažas atsargas“, – aiškino pašnekovė.

Mūsų versle yra itin ryškus sezoniškumas, tad prieš naujo sezono pradžią reikia sukaupti nemažas atsargas.

Kalbėdama apie savo įmonės sėkmę Ž.Vaitkūnienė teigė negalinti nepaminėti ilgo bendradarbiavimo su tiekėjais. „Pirma meilė – nerūdija. Tai galėčiau pritaikyti ir mūsų atvejui, kalbant apie tiekėjus. Tas pats gamintojas iš JAV, kurio produktus mes pamatėme prieš daug metų parodoje Čekijoje, ir yra pagrindinis mūsų žaliavų tiekėjas iki šiol.

Įmonė priklauso tarptautiniam koncernui „MADICO Inc“, kuris yra pionierius stiklo plėvelių rinkoje ir skaičiuoja jau 100 metų gamybos istoriją. Ilgalaikiai santykiai su tiekėju užtikrino ne tik tinkamiausių produktų mūsų rinkai ir geografinei platumai atsirinkimą bei geriausias kainas, bet ir ilgamete firmos praktika pagrįstą jų testavimą“, – privalumus vardijo „Aša“ direktorė.

„Aša“/Stiklo plėvelių klijavimas
„Aša“/Stiklo plėvelių klijavimas

Iššūkių netrūksta

Pasiteiravus apie šių dienų iššūkius, moteris neslėpė, kad jų yra visada. Vienas iš didžiausių, buvusių pastaruoju metu, – automobilių stiklų tamsinimo draudimas. „Kadangi tamsinimo plėvelių pardavimas sudarė nemenką dalį, tai labai pajutome sumažėjusią paklausą. Tačiau vėliau, pasitelkus Europinės praktikos pavyzdžius ir suvienijus pastangas, pavyko įtikinti valdžios institucijas leisti stiklų, esančių už vairuotojo nugaros, tamsinimą“, – džiaugėsi verslininkė.

Taigi dabar veiklos plėtra, pasak pašnekovės, vyksta natūraliai. „Mūsų specializacija yra plėvelės, o rinkoje atsiranda jų vis įvairesnių, tad natūraliai gimsta mintys gaminti originalius produktus iš plėvelių arba pradėti spausdinti ant plėvelių patiems, nes anksčiau tą paslaugą pirkome iš šalies“, – aiškino moteris. Ir verslas, ir rinka keičiasi, verčia tobulėti. Įgyvendinti naujas idėjas nėra sunku, svarbiausia, pasak moters, išlikti rinkoje konkurencingiems.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“