Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kiaulienos madas diktuoja kainos

Lietuvišką ar importinę kiaulieną siūlyti pirkėjams? Tokią dilemą sprendžiantys prekybos tinklai tikina, kad renkasi lietuvišką, nes jos labiausiai nori pirkėjai.
Tyrimas parodė, kad Lietuvoje išaugintų gyvulių mėsa šviežesnė ir vertingesnė nei atvežtinė.
Tyrimas parodė, kad Lietuvoje išaugintų gyvulių mėsa šviežesnė ir vertingesnė nei atvežtinė. / Kaspars Krafts/BFL nuotr.

Tačiau pasiūlą kai kuriose parduotuvėse diktuoja kainai itin jautrūs Lietuvos gyventojai – kiauliena čia pažymėta estiškomis, daniškomis ar lenkiškomis etiketėmis. 

Importinė mėsa – akcijoms

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse daugiausia prekiaujama lietuviška šviežia kiauliena, „15min“ patikino bendrovės atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė. Ją tiekia perdirbėjai, o ne tiesiogiai patys augintojai.

„Tik akcijų metu atsivežame importinės mėsos, nes Lietuvos mėsos perdirbėjai nepajėgia užtikrinti reikiamo kiekio tam tikros mėsos rūšies (pvz., sprandinės, kumpio ar pan.) viso mūsų tinklo parduotuvėms“, – pažymėjo ji.

Nelietuviška kiauliena šiame prekybos tinkle sudaro maždaug ketvirtadalį parduoto kiekio. Importinę mėsa taip pat parūpina perdirbėjai.

O.Malaškevičienė: „Lietuvos mėsos perdirbėjai nepajėgia užtikrinti reikiamo kiekio tam tikros mėsos rūšies viso mūsų tinklo parduotuvėms.“

Prekybos tinklas „Norfa“ beveik trejus metus prekiauja tik Lietuvoje išaugintų gyvulių mėsa. „Pirkėjai teikia pirmenybę lietuviškai mėsai, tad bendrovės sprendimas prekiauti tik lietuviška žalia mėsa visiškai pasiteisino, – pažymėjo atstovas spaudai Darius Ryliškis. – Mėsa tiekiama operatyviai pagal konkrečios parduotuvės poreikius ir prekybos centrų lentynas pasiekia ne vėliau kaip per 48 val. po gyvulių paskerdimo.“

Anot D.Ryliškio, kiauliena, jautiena, veršiena ir aviena nėra pakuojama į vakuumą ar šaldoma, o tik atvėsinama. Šios mėsos nereikia saugoti sandėliuose ar gabenti tūkstančius kilometrų, kaip importuojamos, todėl ji išlieka šviežia.

Tik lietuviška kiauliena prekiauja ir tinklas „Iki“. „Importuotos atsivežame tik per akcijas, kai paklausa gerokai išauga ir vietos produkcijos pritrūksta“, – „15min“ teigė bendrovės atstovas spaudai Valdas Lopeta.

Lietuviška – brangesnė

Kad šviežios mėsos pirkėjai yra ypač jautrūs kainai, pripažino ir „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė. Šių prekybos tinklų klientai daugiausia kiaulienos ir kitos mėsos taip pat nuperka įvairių akcijų metu.

„Tiekėjai ne visada gali užtikrinti pakankamą lietuviškos kiaulienos kiekį visam tinklui ir visoms akcijoms. Todėl, priklausomai nuo pasiūlos, kokybės ir kiekio, prekiaujame lietuviška, lenkiška, olandiška, belgiška, daniška, vokiška kiauliena“, – teigė R.Stanaitytė-Česnulienė.

Anot pašnekovės, lietuviškos kiaulienos nuperkama apie 10 proc., ji yra brangesnė. „Lietuviai, kai tik gali ir kaina labai nesiskiria, ieško lietuviškos prekės“, – patikino „Rimi“ atstovė.

Dauguma pirkėjų ieško patrauklios kainos, tačiau yra ir tokių, kurie prašo iškirtinai lietuviškos produkcijos. Šis segmentas auga, todėl prekybos tinklas teigia ieškantis galimybių pasiūlyti kuo daugiau lietuviškos kiaulienos.

Prekybos centruose „Prisma“ prekiaujama kiauliena iš Lietuvos, Estijos ir Vokietijos. Populiariausia iš fasuotų gaminių – „Utenos mėsos“ produkcija, o šviežios sveriamos mėsos skyriuje – estiška kiauliena.

Labiausiai perkama – sveriama kiauliena, „15min“ informavo „Prisma LT“ komercijos direktorius Hannu Houni. Didesnį jos pardavimą lemia ir kaina – fasuota produkcija yra kiek brangesnė už sveriamą.

Kiaulienos pardavimai yra sezoniški, vasarą daugiausiai nuperkama sprandinės, šonkaulių ir šoninės, o šaltesniu metų laiku – faršo ir kt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?