Naujų tarifų poveikis Amerikos prezervatyvų eksportui nebus didelis, tikina ekspertai. Mat JAV į Kiniją eksportuoja palyginti nedaug prezervatyvų. Kinija į JAV įveža prezervatyvų už 1,46 mlrd. dolerių (2017 metais).
Kinijos dėmesys prezervatyvams iš JAV stebina. Tai rodo, kad Kinijai nėra lengva atitinkamai sureaguoti į JAV prezidento Donaldo Trumpo grasinimus pritaikyti 25 proc. tarifus 250 mlrd. dolerių vertės prekėms iš Kinijos.
Kinija yra didžiausia eksportuotoja. Vien į JAV ji pernai išvežė 505 mlrd. vertės produktų. O iš JAV importavo tik 130 mlrd. dolerių vertės prekių.
Kitas netikėtas produktas, kuris veikiausiai bus įtrauktas į prekybos karą, yra alus. Tai nėra svarbi eksporto prekė, nes tiek kinai, tiek amerikiečiai turi savo alaus daryklas.
Į JAV muitų sąrašą yra įtraukti ir tokie menki importo produktai kaip Kinijos pagamintas marmeladas ir šimtai kitų kategorijų prekių, kurių Kinija apskritai neeksportuoja.
Kol kas D.Trumpas į kinų pagaminus prezervatyvus nenusitaikė. Tai gali pasikeisti, jeigu D.Trumpas laikysis savo žodžio ir pradės taikyti tarifus beveik visiems iš Kinijos atvežtiems produktams.
Kinijos prezervatyvų rinka yra didelė. Skaičiuojama, kad Kinijoje yra daugiau nei 300 mln. lytiškai aktyvių vyrų, todėl kontracepcijos paklausa yra didelė.
Manoma, kad Kinijos prezervatyvų rinka iki 2021 metų išsipūs iki 2,7 mlrd. JAV dolerių. Taip pat yra prognozė, kad 2024 metais rinkos dydis bus 5 mlrd. dolerių.
Didelis prezervatyvų pirkėjas yra Kinijos vyriausybė, kuri kasmet dėl visuomenės sveikatos nemokamai išdalija apie milijardą prezervatyvų.
Nepaisant to, JAV prezervatyvų gamintojams į Kinijos rinką įeiti pasirodė gana sunku. Kinijoje yra labai populiarūs kiti užsienio prekės ženklai, net jei produkcija ir gaminama Kinijoje. Pavyzdžiui, „Durex“, kuriuos valdo britų „Reckitt Benckiser“ ir japonų „Okamoto“.
Kinams labai svarbi ir kaina, tyrimai rodo, kad jie nenori mokėti daugiau nei 44 JAV dolerio centų už vienetą.
Amerikietiškų „Trojan“, kurie dominuoja namų rinkoje, Kinijoje lengva rasti tik internetinėse parduotuvėse, o kitur jie nėra matomi. Be to, jie yra vidutiniškai dukart brangesni nei kitų prekės ženklų produkcija.
Pastaraisiais metais užsienio produktų populiarumą šiek tiek padidino skandalas dėl įvairių kinų farmacijos produktų nesaugumo. Žmonės, susirūpinę produkto kokybe, ieško užsienietiškų produktų.