Atidarydamas metinį aukščiausiojo lygio Rytų ir Vidurio Europos šalių bei Kinijos susitikimą, Kinijos vyriausybės vadovas Li Keqiangas pažadėjo „laikytis visų Europos standartų“.
Kinijos vyriausybė yra kritikuojama dėl to, kad nesudaro tinkamų abipusių galimybių Europos bendrovėms patekti į Kinijos rinkas.
„Mes sveikiname atvirumą ir trokštame, kad visos įmonės, veikiančios Kinijoje, turėtų vienodas sąlygas ir kad padidėtų importas iš [Europos] šalių“, – pareiškė ministras pirmininkas. – Kinija yra atvira pasauliui <...>. Mes palaikome abipusį atvirumą.“
Šiuo metu Europos Sąjungos (ES) narėje Kroatijoje vyksta Kinijos ir 16 regiono šalių dvi dienas truksiantis aukščiausiojo lygio susitikimas, kuriame aptariama Kinijos ir šalių grupės, kartu vadinamos „16 + 1“, plėtra.
Keletas Rytų Europos šalių dalyvauja Kinijos plataus užmojo investicijų ir statybos projektų iniciatyvoje „Viena juosta, vienas kelias“ (BRI), kuria siekiama sukurti vartus į Vakarų Europos rinkas. Projektas apima infrastruktūros modernizavimą, siekiant sukurti Azijos ir Europos transporto ir prekybos ryšių tinklą.
Anksčiau Kinija paskelbė apie 10 mlrd. JAV dolerių kredito liniją ir 3 mlrd. JAV dolerių investicijų fondą 16-os šalių regionui.
Plenarinio posėdžio pradžioje Kroatijos ministras pirmininkas Andrejus Plenkovičius pranešė, kad per santykinai trumpą iniciatyvos įgyvendinimo laiką „buvo užmegzti nauji ryšiai ir sukurti nauji projektai“, kurie taip pat tapo „intensyvaus ir esminio politinio dialogo“ tarp dalyvaujančių šalių pagrindu.
A.Plenkovičius taip pat paskelbė, kad prie grupės ketina prisijungti ir Graikija.
Siekiama, kad Kinijos kontroliuojamas Graikijos Pirėjo uostas taptų Kinijos prekių įvedimo į Europą vartais, susiejant jį su geležinkeliais ir greitkeliais, į kuriuos taip pat investuoja Kinija.