Kinijoje gamybos apimtys sausį sumenko

Kinijoje gamybos apimtys sausį sumenko, rodo sekmadienį paskelbti oficialūs duomenys, nors ir šiek tiek viršijo lūkesčius.
Kinijos vėliava
Kinijos vėliava / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Kinija Ekonomika

Pirkimų vadybininkų indeksas – pagrindinis gamybos veiklos rodiklis – antroje pagal dydį pasaulio ekonomikoje nukrito iki 50,1 punkto.

50 punktų riba skiria augimą nuo smukimo.

Nacionalinio statistikos biuro duomenimis, rodiklis šiek tiek sumažėjo, palyginti su praėjusio mėnesio 50,3 punkto rodikliu, kai aktyvumą skatino sulėtėjęs žaliavų kainų augimas.

„Susidurdama su sudėtinga ir sunkia ekonomine aplinka ir po šalį „išsibarsčiusiais“ COVID-19 protrūkiais <...> Kinijos ekonomika toliau atsigavo ir vystėsi, nors augimo tempas šiek tiek sumažėjo“, – pažymėjo tarnybos vyresnysis statistikas Zhao Qinghe.

Tuo tarpu privačių mažesnių gamintojų indeksas sumenko 1,8 punkto iki 49,1 punkto.

„Sulėtėjimas ypač didelis mažose įmonėse“, – pažymėjo „Pinpoint Asset Management“ vyriausiasis ekonomistas Zhiwei Zhang.

Nacionalinio statistikos biuro skaičiuojami indeksai svyravo augimo teritorijoje nuo lapkričio mėnesio, po septynių mėnesių mažėjimo tendencijos, iš dalies sukeltos energijos trūkumo ir aukštų žaliavų kainų.

Du mėnesius – rugsėjį ir spalį – rodmuo buvo nukritęs žemiau 50 punktų ribos, kai verslas susidūrė su elektros energijos trūkumu.

Tuo tarpu ne apdirbamosios pramonės verslo aktyvumo indeksas sausį buvo 51,1 ir, palyginti su ankstesniu mėnesiu, smuktelėjo 1,6 punkto.

Mažėjimą iš dalies lėmė lėtėjantis paslaugų sektoriaus atsigavimas ir sezoninis statybų sulėtėjimas.

Analitikai perspėjo, kad koronaviruso protrūkiai greičiausiai ir toliau turės įtakos Kinijos ekonomikai, nes jie mažina vartotojų pasitikėjimą ir gali lemti verslo sustabdymus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų